چند مدل تزیین شمع استوانه ای

access سه شنبه 29 آذر 1401 - 00:56
چند مدل تزیین شمع استوانه ای
چند مدل تزیین شمع استوانه ای
تزیین شمع استوانه ای به عنوان یک هنر، بیشتر مورد توجه علاقه مندان به حرفه شمع سازی است. مدل های مختلفی را برای تزیین شمع استوانه ای می توان پیاده کرد. چرا که برای این کار می توان از ایده های گوناگون الهام گرفت.

همچنین از اشیای گوناگون برای این کار می توان استفاده کرد. به همین دلیل هر شخص ممکن است به روشی متفاوت اقدام کند. اما اگر با ما همراه باشید در بخش های بعد به بیان چند مدل جالب برای تزیین شمع استوانه ای پرداخته می شود.

از آنجایی که از انواع شمع استوانه ای می توان به عنوان یک وسیله دکوراتیو هم استفاده کرد. بهتر است آنها را به صورت تزیین شده به این منظور استفاده کنیم. گاهی اوقات فقط با انجام چند عمل ساده می توان یک شمع ساده را به یک شمع مدل دار و بسیار زیبا تبدیل کرد. برای این کار حتی می توان از اشیا و وسایلی که در منزل موجود است استفاده کرد. از آنجایی که اغلب شمع های استوانه ای دارای سایز نسبتاً بزرگ و فضای کافی برای تزیین می باشند، تزیینی که بر روی آنها صورت می پذیرد، بسیار زیبا و دیدنی است.

تزیین شمع استوانه ای

تزیین شمع استوانه ای

ایده های جالب برای تزیین شمع استوانه ای

اگر برای اطلاع از ایده هایی که برای تزیین شمع استوانه ای به کار گرفته می‌ شود، در سایت‌ های اینترنتی گذری مختصر داشته باشید، حتما متوجه خواهید شد که تنوع آنها بسیار بالا می باشد و در حقیقت تزیین شمع استوانه ای می تواند به صورت سلیقه‌ ای و دلخواه انجام پذیرد. اگر شما نوع شمع استوانه ای نسبتا خلوت را ترجیح می دهید برای تزیین آن می‌ توانید از شیوه‌های مخصوص این کار استفاده کنید. به همین ترتیب اگر علاقه مند به نوع شلوغ شمع های تزیین شده هستید، از سایر شیوه ها می توانید بهره بگیرید. در ادامه دی چند مدل و ایده جالب که کاربردهای بیشتری برای تزیین شمع استوانه ای دارند، پرداخته می شود.

۱. استفاده از انواع پاپیون، گل، روبان آماده، نخ های زینتی و اقلام مشابه در تزیین شمع استوانه ای. در این روش فقط کافی است که یکی از موارد گفته شده را به درستی انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که رنگ آن تا حدودی متضاد با رنگ شمع مورد نظر باشد. پس از آن فقط کافی است که آن را بر روی بدنه شمع بچسبانید تا نوعی شمع مدل دار و تزیین شده به دست آید. این شیوه اگرچه بسیار راحت می باشد؛ اما گاهی اوقات زیباترین نوع شمع را به شما تحویل می دهد.

۲. استفاده از اکلیل و برچسب های ریز. در این شیوه می توان طیف های رنگی مختلف اکلیل و برچسب ها را برگزینید. به صورت سلیقه‌ ای یا می توانید تمام سطح شمع را آغشته به اکلیل کنید. یا آنکه مدلی که مدنظر شما می باشد را به درستی بر روی آن اجرا کنید. به طور مثال می توانید از شابلون برای اجرای طرح‌ های خاص بر روی شمع استفاده کنید. اگر احساس می کنید که اکلیل بر روی سطح شمع ثابت نمی‌ ماند، می توانید از اندکی چسب مایع به این منظور استفاده کنید.

۳. استفاده از نگین و مروارید های رنگی. با استفاده از این اشیا و چسباندن آنها بر روی بدنه شمع استوانه ای می توان نوعی مدل فوق العاده زیبا برای آن اجرا کرد.

شمع استوانه ای مرواریدی

شمع استوانه ای مرواریدی

۴. تزیین شمع استوانه ای در شیشه و قالب های شفاف مخصوص. در این حالت شما به جای آن که شمع را تزیین کنید، می توانید شیشه و قالبی را که برای آن در نظر گرفته اید آراسته کنید. برای این کار هم می توان از روش های قبل استفاده کرد.

  1. ایجاد نوشته و حک ابیات خاص بر روی شمع. اگر خط خوشی دارید و لوازم کافی برای این نوع تزیین را دارا می باشید، ایجاد نوشته بر روی شمع هم می‌ تواند جذاب باشد. برای این کار می توانید از نوشته های مناسبتی استفاده کنید.
  2. حکاکی بر روی شمع استوانه ای با استفاده از تجهیزات مخصوص می تواند یک ایده جالب برای داشتن نوعی شمع مدل دار باشد.

بهترین مدل های تزیین شمع

در قسمت قبل بهترین مدلهای تزیین شمع استوانه ای بیان شدند که هر کسی می تواند آنها را برای شمع استوانه ای اجرا کند. اگر مدل ها به درستی اجرا شوند و انتخاب مدل با توجه به مناسبت مورد نظر باشد. هر کدام از موارد گفته شده به نوبه خود بهترین مدل جهت تزیین شمع استوانه ای خواهد بود. ناگفته نماند که برخی از مدل های گفته شده فقط مختص شمع استوانه ای نیستند، بلکه برای هرگونه شمع دیگر قابل اجرا خواهند بود.

تزیین شمع استوانه ای سفید

تزیین شمع استوانه ای سفید

تاثیر تزیین در زیبایی و کیفیت شمع 

تزیین شمع استوانه ایاز دو نظر مورد توجه میباشد. اول از نظر تاثیری که در زیبایی شمعها دارد و دوم از لحاظ اثرات آن در کیفیت شمع. هر کدام از ایده های تزیین کردن تاثیرات خود را در زیبایی و کیفیت شمع به شکل متفاوت نشان می دهند. به طور مثال استفاده از اکلیل برای زیبا سازی شمع و مدل دادن به آن بر زیبایی آن تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت. به همین ترتیب کیفیت شمع را نیز بالاتر می‌ برد. همچنین استفاده از تکنیک های خاص مانند استفاده از روکش مرغوب برای شمع بیشتر خود را در بهبود کیفیت شمع نشان می دهد. چرا که در این صورت نوعی شمع روکش دار به دست می‌ آید که طول عمر بیشتری دارد. از طرفی این نوع به شمعدان نیاز کمتری داشته و مستقیماً قابل استفاده خواهد بود. همچنین نگران ریخته شدن قسمت مذاب شمع بر روی سطح مورد نظر نخواهید بود.

اهمیت تزیین شمع بر اساس دیزاین سال

جذابیت شمع همیشه فاکتور مهمی است. توجه به دیزاین سال در جذابیت شمع، خصوصا شمع هایی که قرار است برای اعیاد و مناسبت های خاص در سال استفاده شوند بسیار مهم است. این امر برای انواع شمع دکوراتیو خانگی نیز صدق می کند. معمولا دیزاین سال، طرحی مشخص و مدلی است که بیشترین استقبال را دارد. در سال نو معمولا دیزاین با توجه به حیوان یا پرنده نماد آن سال تعیین می شود. اما مدل های دیگری نیز هستند که هر ساله به عنوان دیزاین انتخاب می شوند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد