انواع شمع استوانه ای

access چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 09:56
انواع شمع استوانه ای
شمع استوانه ای فانتزی، ترانسفر و اکلیلی انواع مختلفی از شمع های استوانه ای هستند و به دلیل جلوه چشمگیری که دارند، از آنها جهت تزیین انواع دکوراسیون استفاده میشود.

مقدمه

شمع استوانه ای به دلیل شکل هندسی استوانه ای شکلی که دارد، به این نام معروف شده است. فرم ظاهری این شمع به گونه ای طراحی شده است که دیگر نیازی به جا شمعی نداشته باشد. شمع های استوانه ای در انواع ساده، فانتزی، اکلیلی و ترانسفر ساخته میشوند. فرم مینیمالی و جذاب انواع شمع استوانه ای فانتزی موجب می شود که با هر نوع و طرح دکوراسیونی سازگار باشند. استفاده از شمع استوانه ای اکلیلی در تزئینات منزل و مناسبت ها، ظاهری خیره کننده به دکوراسیون این محیط ها می بخشد. شمع استوانه ای ترانسفر نیز با طرحهای متنوع و جذابی که دارد، بیشتر به عنوان یک شیء تزئینی در دکور خانه و سفره آرایی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ی مقاله قصد داریم که شما را با ویژگی های انواع شمع استوانه ای آشنا کنیم، از این رو با ما همراه باشید.

شمع باروش

شمع های استوانه ای در انواع ساده، فانتزی، اکلیلی و ترانسفر ساخته میشوند.

ویژگی های شمع استوانه ای

شمع استوانه ای با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ساخته میشود، از این جهت که علاوه بر دوام ظاهری بالا، دارای مدت زمان سوخت طولانی نیز باشد. شمع استوانه ای مرغوب از پارافین دیر سوز ساخته می شود، این امر باعث می شود تا از مدت زمان سوخت بیشتری برخوردار باشد. به عنوان نمونه شمع استوانه ای با ارتفاع 6 سانتی متری که از پارافین با کیفیت و دیرسوز ساخته شده باشد، تا 29 ساعت به صورت روشن دوام می آورد. مدل های 14 سانتی متری این شمع دارای مدت زمان سوخت 90 ساعت می باشند. همچنین انواعی از این شمع که ارتفاعی معادل  18 سانتی متر دارند، میتوانند تا 120 ساعت نیز روشن بمانند. شاید جالب باشد بدانید که یک شمع استوانه ای میتواند برابر با 32 وات انرژی تولید کند.

در ساخت برخی از انواع شمع استوانه ای فانتزی، از پارافین ضد حساسیت و بدون بو استفاده میشود. این ویژگی باعث میشود که این نوع شمع ها دود تولید نکنند و به همین دلیل، برای استفاده در تزئینات مراسم های گوناگون مناسب باشند. شمع های استوانه ای همچنین در دو مدل عطری و بدون بو ساخته میشوند. مدل های معطر شمع استوانه ای فانتزی با ایجاد فضایی آرامش بخش می توانند، سطح آسایش و آرامش را در هر محیطی ارتقا دهند. شمع های استوانه ای به دلیل ظاهری استوانه ای شکلی که دارند، به راحتی روی هر سطحی قرار می گیرند و به خودی خود احتیاجی به جا شمعی ندارند اما با این وجود، دارای طیف وسیعی از جاشمعی در طرح ها و رنگ های مختلف می باشند.

شمع باروش

شمع استوانه ای با استفاده از مواد اولیه با کیفیت ساخته میشود تا علاوه بر دوام بالا،  مدت زمان سوخت بیشتری داشته باشد.

بررسی ویژگی های انواع شمع استوانه ای فانتزی، اکلیلی و ترانسفر

شمع استوانه ای فانتزی یکی از انواع شمع استوانه ای است که به جز استفاده در مصارف معمولی، از آن در تزیین انواع دکوراسیون استفاده می شود. این شمع ها در طرح های زیبا و خاص و در رنگ ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. شمع استوانه ای فانتزی شمعی است با ظاهری متمایز از شمع های استوانه ای دیگر، که در طرح های خاص و رنگ های متفاوت ساخته و عرضه می شود. این شمع ها معمولاً به صورت صنعتی و یا دست ساز و در طرح هایی متمایز از شمع های استوانه ای معمولی تولید میگردند. در طراحی بصری انواع شمع استوانه ای فانتزی نقوش برجسته به شکل گل، میوه، شخصیت های مشهور انیمیشنی و ... به چشم میخورد.

شمع باروش

 

شمع استوانه ای ترانسفر نوع دیگری از شمع های استوانه ای است که علاوه بر استفاده به عنوان منبع روشنایی، از آن به عنوان شیء تزیینی در زیبا آرایی انواع دکورها استفاده می گردد. این مدل از شمع ها را به دلیل نوع کاربری و ظاهر مینیمالی که دارند، میتوان در هر اندازه ای ساخت و هر گونه طرحی را بر روی آن پیاده سازی کرد. در طراحی ظاهری انواع شمع استوانه ای ترانسفر از تکنیک دکوپاژ استفاده میشود. در این روش از کاغذ ترانسفر جهت زیبا سازی شمع استوانه ای استفاده می گردد. ترانسفر یک نوع برچسب طرح دار است که میتوان از آن جهت تزیین نمای شمع استفاده کرد. کاغذ ترانسفر طرحهای متنوعی مانند؛ تبریک انواع مناسبت ها، نقاشی های زیبا، گل، پرنده و ... دارد و میتوان آن را طبق روشی خاص، روی شمع استوانه ای ترانسفر چسباند و به آن جلوه ای شیک بخشید.

 

شمع استوانه ای اکلیلی به دلیل داشتن ظاهری متمایز و جذاب، به وفور در جلوه آرایی محیط مجالس، انواع دکور منازل و سفره آرایی جشن ها و مناسبت ها استفاده میشود. این شمع بدنه ای مزین به اکلیل دارد. اکلیل نوعی پودر درخشان و زیباست که رنگ هایی متنوع دارد. دانه های اکلیل فرم های مختلفی چون؛ کروی، ستاره ای، قلبی و ... دارند. برای تزیین شمع استوانه ای اکلیلی، بدنه ی شمع را به چسب آغشته و سپس با استفاده از قلم موهای مخصوص، پودر اکلیل را به آن می چسبانند. فرم زیبا و جلوه ی چشم گیر شمع استوانه ای اکلیلی سبب می شود که از آن به دو صورت روشن و خاموش، در نقاط مختلف خانه و در انواع مراسمات و مجالس استفاده شود.

شمع باروش

 

موارد کاربرد شمع استوانه ای ترانسفر، فانتزی و اکلیلی

یکی از پرکاربردترین انواع شمع، شمع استوانه ای می باشد که در رنگ ها و طرح های متنوع در دسترس هستند. میتوان از انواع شمع استوانه ای فانتزی، ترانسفر و اکلیلی برای تزیین میز غذاخوری، زیباتر ساختن ورودی خانه، سالن نشیمن، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی، دفتر کار و ... استفاده کرد. استفاده از این نوع شمع ها به خصوص انواع معطر آن، به هنگام انجام ورزش هایی چون؛ مدیتیشن و یوگا باعث ایجاد آرامش در فرد می شود. انواع معطر شمع استوانه ای ترانسفر، اکلیلی و فانتزی علاوه بر آنکه جلوه ای شیک و مدرن به چیدمان محیط می بخشد، عطر و بویی مطبوع و دلنشین در فضا ایجاد میکند.

شمع باروش

استفاده از انواع معطر شمع استوانه ای به هنگام انجام ورزش هایی چون؛ مدیتیشن و یوگا باعث ایجاد آرامش می شود.

 

جمع بندی

شمع استوانه ای در سایز های مختلف، طرح و رنگ های متنوع و زیبا تولید می شود. این شمع ها در دو مدل عطری و بدون بو و در انواع مختلفی چون؛ شمع استوانه ای فانتزی، شمع استوانه ای ترانسفر و شمع استوانه ای اکلیلی طراحی و تولید میشوند. با توجه به تکنولوژی نوین به کار رفته در ساخت اینگونه شمع ها، عمر مفید و ماندگاری آنها افزایش یافته است. پارافین استفاده شده در تولید این شمع ها از نوع غیر دودزا بوده، بنابراین این دسته از شمع های استوانه ای دود تولید نمیکنند. از این رو با توجه به این ویژگی و زیبایی چشم نواز ظاهری، در زیبا آرایی انواع محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد