شمع بتنی و جاشمعی بتنی

شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 12:55
شمع بتنی و جاشمعی بتنی
مقدمه
امروزه انواع شمع ها در انواع و اشکال مختلف و به جهت مصارف مختلف ساخته میشوند. از آن ها علاوه بر ایجاد روشنایی به هنگام نبود برق، جهت تزیین دکوراسیون و چیدمان در موارد معمول و مناسبت های خاص استفاده می گردد.

شمع بتنی و جاشمعی بتنی

یکی از پرکاربردترین انواع شمع، شمع بتنی می باشد، که در اشکال و طرح های مختلف طراحی و تولید می شوند و در بازار جهت بازدید و خرید در دسترس علاقه مندان هستند. این تنوع در ساخت باعث می گردد که در زیباآرایی و ایجاد فضاهای دلنشین، به خصوص در ایجاد سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن انتخاب های زیادی پیش رو داشته باشید. همچنین به دلیل تنوع فرم ظاهری شمع بتنی و نیز به جهت قرار گیری انواع شمع های دیگر، طیف متنوعی از جاشمعی بتنی نیز طراحی و عرضه شده است.

شمع بتنی

شمع بتنی یکی از به روزترین انواع شمع می باشد.

ویژگی های شمع بتنی

استفاده از شمع های بتنی فانتزی زیبا و مدرن، چه برای مصارف تزیینی و چه به جهت استفاده در شرایط خاص مانند مناسبت ها، کاری هوشمندانه می باشد. از شمع بتنی دکوری می توان در کنار تخت خواب و شومینه و یا حتی بر روی میز کار استفاده کرد. این محصول با طراحی منحصر به فرد و مدرن خود قادر است حس و حال ویژه و خاصی به خانه و محل کار شما ببخشد. محصولات بتنی مانند شمع و جاشمعی بتنی یکی از ترندهای روز و جدید در دنیا هستند.

استفاده از سیمان و بتن در کنار دیگر عناصر سازنده، ظاهر مینیمال و مدرنی به شمع می بخشد. در این محصولات خاص شاهد ادغام بتن با رنگهای روشن و پاستیلی هستیم. این رنگ های روشن و شاد باعث خنثی شدن حس سختی بتن و ایجاد تعادل میان این دو قطب مخالف می گردند. استفاده از شمع بتنی می تواند بر زیباتر شدن دکوراسیون منزل و محل کار شما، بسیار تاثیر گذار واقع گردد.

 شمع بتنی

از شمع بتنی دکوری می توان در کنار تخت خواب، اطراف شومینه و یا حتی بر روی میز کار استفاده کرد.

                  

موارد کاربرد شمع بتنی

شمع بتنی با طراحی زیبا، جهت استفاده در فضای اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و سالن پذیرایی بسیار مناسب است. هیچ عنصری مانند شمع قادر به ایجاد حس آرامش و سکون در انسان نمی باشد. استفاده از شمع بتنی، چه به جهت مصارف دکوری و چه به عنوان عنصری تزیینی در شرایط و مناسبت های خاص، بر زیبا آرایی فضای محیط اثرگذار می باشد. شمع های بتنی بسیار زیبا را می توان در سالن پذیرایی، آشپزخانه، دفتر کار یا حتی بر روی میز مطالعه استفاده کرد.

شمع بتنی از پرفروش ترین انواع شمع در بازار می باشد. این محصول با مزایایی که نسبت به سایر شمع ها دارد، از محبوبیت بالایی در میان عموم مردم برخوردار است. از جمله ی این مزایا میتوان به کیفیت بالای بدنه ی شمع و شعله ی آن اشاره کرد که، از موارد بسیار مهم در انتخاب آن نیز محسوب می شود. هرچند که خریداران شمع بتنی بیشتر به ظاهر آن توجه می کنند تا کیفیت شعله ی شمع بتنی و شاید هرگز آن را روشن نکنند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت شمع های بتنی در کل دنیا، زیبایی منحصر به فردی است که از روشنایی شعله ی آن، در بستره ی بتنی حاصل می شود. برای دست یابی به این زیبایی، کیفیت ساخت و مواد اولیه ی استفاده شده در شمع بسیار مهم می باشد. شمع بتنی با نور ملایم و جلوه ی مینیمالی که دارد، به محیط پیرامون خود آرامش و آسایش می بخشد. همچنین وجود شمع های بتنی در هر مکانی، میتواند دکور آن محیط را شیک، جذاب و مدرن جلوه دهد.

شمع بتنی

شمع بتنی با تولید نور ملایم، آرامش زیادی را به محیط پیرامون خود می بخشد.

 

ویژگی های جاشمعی بتنی

شکل ظاهری شمع بتنی باعث میگردد که دیگر نیازی به جاشمعی نداشته باشد و به راحتی بتواند بر روی سطوح قرار بگیرد. با این حال استفاده از جاشمعی بتنی ساخته شده از موادی چون سیمان که رنگ های خنثی و فرم های مینیمالی دارند، می تواند در دکوراسیون داخلی تمایز چشم گیری با سایر لوازم ایجاد کند. از دیگر مزیت های جاشمعی بتنی استحکام، عمر طولانی و تنوع ظاهری آن می باشد. این نوع از جاشمعی ها در اشکال مختلف و رنگ های متنوع و متناسب با شکل ظاهری انواع شمع بتنی طراحی و در بازار عرضه میشوند. همچنین میتوان از جاشمعی بتنی جهت قراردهی انواع مختلفی از شمع های قلمی، وارمر و ... نیز استفاده کرد.

 شمع بتنی

از مزیت های جاشمعی بتنی استحکام و عمر طولانی آن می باشد.

 

مراحل ساخت شمع بتنی

برای ساخت شمع بتنی در منزل به لوازم و موادی چون؛ سیمان زودگیر، اسپری آشپزخانه، بطری پلاستیکی، پارافین شمع و فتیله احتیاج دارید. در اولین گام جهت ساخت شمع بتنی ابتدا باید یک قالب مناسب برای آن انتخاب کنید. برای این کار می توانید از بطری های پلاستیکی نوشابه یا آب معدنی استفاده کنید، البته اندازه و قطر شمع به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. ابتدا سر بطری را از ارتفاع مورد نیاز جدا کنید، سپس مقداری مشخص از سیمان زودگیر را با آب ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید تا به اندازه ی کافی غلیظ گردد. قسمت جدا شده از بالای بطری را به عنوان قیف درون ظرف قرار دهید و سیمان را به درون آن بریزید.

ناگفته نماند که قبل از این کار باید با استفاده از یک اسپری روغن درون بطری را کمی چرب کنید تا در انتهای کار بتوانید به راحتی بطری را از سیمان جدا کنید. اگر می خواهید لبه بالا و اطراف شمع کاملاً صاف و یکنواخت باشد، باید بطری را به حالت تراز تنظیم کنید و سطح سیمان را کاملاً صاف کنید. همچنین اگر علاقه مند هستید که فرم لبه ها نامنظم باشد، کافی است به بطری شیب ملایمی دهید و آن را به صورت زاویه دار نگه دارید تا سیمان در همان حالت خشک گردد. در آخرین مرحله، پارافین را بر روی حرارت قرار دهید تا به حالت مایع در بیاید. بعد از خشک شدن کامل سیمان درون بطری، فتیله شمع را به وسیله ی دو چوب بستنی در میان بطری نگه دارید و پارافین مایع را به درون بطری بریزید. پس از خشک شدن پارافین، به آرامی بطری پلاستیکی را از اطراف شمع جدا کنید، شمع بتنی شما آماده شده است.

 شمع بتنی

شکل ظاهری شمع بتنی باعث میگردد که دیگر نیازی به هیچ گونه جاشمعی نداشته باشد.

 

جمع بندی

شمع ها از اجزا جدا ناپذیر در دکوراسیون و چیدمان منازل هستند و در رویداد های مختلف از اعیاد گرفته تا تزیین میز های غذا خوری از آنها استفاده می شود. امروزه انواع مدل های شمع تزیینی در اشکال و جنس های مختلف تولید شده و در بازار عرضه می شوند. در این میان جدیدترین مدل شمع که امروزه از طرفداران بسیار زیادی نیز برخوردار است، شمع بتنی می باشد. شمع بتنی به دلیل شکل ظاهری و استفاده از سیمان در ساخت آن به این نام معروف شده است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد