کاربرد شمع تزیینی در طراحی دکوراسیون

access یکشنبه 29 آبان 1401 - 08:27
کاربرد شمع تزیینی در طراحی دکوراسیون
کاربرد شمع تزیینی در طراحی دکوراسیون
لطفا پیش از مطالعه این مقاله، لطفا هر آنچه را که در رابطه با شمع تزیینی در ذهن دارید فراموش کنید!

چرا که قصد داریم به کاربردهای متنوع شمع با مدل‌ها و طیف‌رنگی جذاب و چشم‌نواز بپردازیم که احتمالا برای شما تازه و جالب خواهند بود. با نگاهی به تاریخچه شمع، متوجه می‌شوید که در گذشته از پی و چربی حیوانات در ظرفی به نام پی‌سوز شعله‌ای مانند روشنایی شمع را ایجاد می‌کردند. کمی بعد شمع با ساختار و طراحی فوق‌العاده ساده روانه بازار فروش شد. از این نوع شمع‌ها، تنها به منظور ایجاد روشنایی استفاده می‌شد. اما از آنجایی که طراحی و تولید شمع با توجه به دانش و فناوری روز تغییر پیدا کرد، دیگر از شمع تنها به منظور ایجاد روشنایی استفاده نمی‌شود.

شمع تزیینی استوانه‌ای رنگی

شمع تزیینی استوانه‌ای رنگی

بلکه امروزه، مدل‌های متنوع شمع با ابعاد مختلف و طیف‌رنگی جذاب طراحی و تولید می‌شوند که می‌توان از آنها به منظور المان دکوراتیو در طراحی دکوراسیون منزل و سایر فضاها استفاده کرد. اگر به بررسی دلایل اهمیت استفاده از شمع علاقمند هستید یا دوست دارید در رابطه با مدل‌های شمع تزیینی اطلاعات کسب کنید، لطفا تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

شمع تزیینی جذاب با طرح چراغ روغنی

شمع تزیینی جذاب با طرح چراغ روغنی

 

 

 

 

 

 

کاربرد شمع تزیینی در منزل یا محل کار

امروزه شمع‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند. حتی شمع تزیینی فقط برای ایجاد جلوه و جذابیت در طراحی دکوراسیون تهیه نمی‌شود. بلکه شمع‌های تزیینی علاوه بر ایجاد زیبایی، ویژگی‌ها و خواص قابل‌توجهی دارند. بطور مثال، شمع مومی، با ظاهری مانند کندو زنبور عسل می‌تواند هوای پیرامون شما را پاکسازی و به اصطلاح تصفیه کند. شمع عطری، علاوه بر اینکه به عنوان یک شمع تزیینی شناخته می‌شود، قابلیت عطرآگین‌کردن فضاهای مختلف را دارد و می‌توانید از این شمع با رایحه ملایم مانند اسطوخودوس، گل رز و... برای خوشبو‌کردن سالن‌پذیرایی و اتاق‌خواب استفاده کنید. از رایحه تند شمع عطری نیز می‌توانید در فضاهای مختلفی مانند حمام و سرویس‌بهداشتی، آشپزخانه و... بهره ببرید.

مدل‌های متنوع شمع تزیینی عطری

مدل‌های متنوع شمع تزیینی عطری

 

 

 

 یکی دیگر از انواع شمع تزیینی که کاربرد جذابی دارد، شمع وارمر است. این شمع علی‌رغم ابعاد کوچک و ظاهر ساده‌اش، کاربرد قابل‌توجهی دارد. بطور مثال، می‌توان از شمع وارمری برای گرم نگه‌داشتن غذا، دمنوش و... استفاده کرد. حتی می‌توانید تعداد زیادی شمع وارمری را به همراه گلبرگ‌های سرخ، بر روی زمین یا میز جشن تولد، سالگرد‌ ازدواج و... چیدمان و صحنه‌ای شگفت‌انگیز را به همسر عزیزتان تقدیم نمایید. حتی می‌توانید از این شمع با تعدادی شاخه‌گل زیبا، در دیزاین حمام بهره ببرید.

دیزاین حمام با استفاده ازانواع شمع تزیینی

دیزاین حمام با استفاده ازانواع شمع تزیینی

 

 

 

 

 

 

 

 شمع‌های قلمی در ابعاد مختلف به ویژه نوع بلند آن، به جهت دیزاین میز غذاخوری با استفاده از شمعدان‌های لوکس و فاخر بسیار کاربرد دارند. علاوه بر آن، از شمع‌های استوانه‌ای و مکعبی ساده یا ترانسفر نیز می‎‌توان به جهت دیزاین دکوراسیون منزل استفاده کرد. شما می‌توانید چند شمع دکوری استوانه‌ای یا مکعبی با ابعاد مختلف را در کنار یکدیگر، بر روی میز جلو‌مبلی، تلویزیون، کنسول و... چیدمان کنید. البته تمامی این شمع‌ها علاوه بر جنبه ظاهری و کاربرد خاصی که دارند، قابل سوختن و ایجاد روشنایی هستند. در ادامه به چند مدل متنوع شمع‌های تزیینی اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای طراحی دکوراسیون منزل و محل کار خود بهره ببرید.

دیزاین شمع استوانه‌ای با اکسسوری‌های متنوع و میوه خشک

دیزاین شمع استوانه‌ای با اکسسوری‌های متنوع و میوه خشک

 

 

 

 

 

انواع شمع تزیینی شیک و لاکچری

تا به این قسمت از مطالب، به چند نوع شمع تزیینی جذاب و کاربردهای مختلف آنها اشاره کردیم. اما در ادامه قصد داریم چند شمع خاص و لاکچری که شاید کمتر از آنها اطلاع داشته باشید را به شما معرفی کنیم. در ابتدا بهتر است بدانید که امروزه طراحان و تولیدکنندگان در زمینه شمع‌سازی، قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی را به منظور طراحی شمع‌های مختلف ساخته و روانه بازار فروش می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید شمع تزیینی مورد علاقه خود را به فرم‌های مختلف قلبی، مکعبی، استوانه‌ای، مخروطی، هرمی، دایره‌ای، صدفی و... انتخاب و تهیه نمایید.

شمع تزیینی طراحی‌شده با چند قالب متنوع 

شمع تزیینی طراحی‌شده با چند قالب متنوع

 

 

 

 

 

بطور مثال، می‌توانید از شمع تزیینی تندیس یا سردیس انسان به جهت طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب به ویژه برای دیزاین میز توالت یا میز آرایش خود استفاده کنید. علاوه بر آن، شما می‌توانید از شمع‌های متنوع با طیف‌رنگی جذاب در ظروف شیشه‌ای یا فلزی بهره ببرید.

شمع عطری در ظروف شیشه‌ای

شمع عطری در ظروف شیشه‌ای

 

 

 

 

 

 

 

نوعی از دکوراتیو عطری، که قابلیت روشن‌ماندن مداوم تا حدود 80 الی 120 ساعت را دارد، یکی‌ دیگر از انواع خاص و هیجان‌انگیز شمع تزیینی می‌باشد. علاوه بر آن، شمع حیوانات که ظاهر آن با شمع پوشیده شده اما زمانی که شمع روشن شود و کمی بسوزد، ناگهان شما با صحنه‌ای جالب و شگفت‌انگیز مواجه می‌شوید! اسکلت مصنوعی آن حیوان داخل شمع تعبیه‌ شده است و با سوختن شمع، اسکلت آرام آرام از داخل شمع بیرون می‌آید. ایده فوق‌العاده جالبی به نظر می‌رسد اینطور نیست؟

شمع تزیینی و لاکچری گوزن با طراحی خاص

شمع تزیینی و لاکچری گوزن با طراحی خاص

 

 

 

 

 

علاوه بر آن، شمع تزیینی به شکل انواع میوه مانند انار و هندوانه مخصوص شب یلدا، شمع سیب، سیر و... مخصوص سفره هفت‌سین در بازار‌فروش موجود هستند. همچنین شما می‌توانید از شمع سبزیجات به شکل کدو تنبل، هویج و... به منظور طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل‌تان استفاده نمایید. شمع تزیینی مدل کاکتوس و ساکولنت نیز از جمله شمع‌های تزیینی پر فروش و جذاب، با ابعاد مختلف است که می‎‌توانید برای طراحی دکوراسیون آینه کنسول‌روشویی از آن استفاده نمایید.

شمع تزیینی کاکتوس و ساکولنت جذاب

شمع تزیینی کاکتوس و ساکولنت جذاب

 

 

 

 

 

 

 شمع‌های اکلیلی نیز از جمله پرفروش‌ترین نوع شمع‌های تزیینی به شمار می‌روند که می‌توانید از آنهادر کنار شمع قلبی یا حروف انگلیسی برای ایجاد صحنه‌ای رمانتیک در جشن‌ تولد، عقد، نامزدی و... استفاده نمایید.

شمع تزیینی حروف انگلیسی به مناسبت تولد

شمع تزیینی حروف انگلیسی به مناسبت تولد

 

 

 

 

 

 

 

 

دیزاین شمع تزیینی با سایر اکسسوری‌ها

شاید شما به هیچکدام از مدل‌های مختلف شمع تزیینی موجود در بازار‌فروش علاقمند نباشید، پیشنهاد ما به شما تهیه شمع قلمی، مکعبی، استوانه‌ای، وارمری و... به صورت ساده و سفید‌رنگ است. شما می‌توانید با استفاده از شمع ساده و اکسسوری‌های مورد علاقه خود، مانند نگین و مهره‌های جذاب، میوه‌کاج، اکلیل، میوه یا گیاهان خشک‌شده، چوب‌دارچین و... شمع مورد علاقه خود را طراحی کنید. بنابراین، سعی کنید برای طراحی دکوراسیون منزل و محل کارتان از چند شمع تزیینی زیبا و لاکچری استفاده کنید تا نوعی هارمونی و جذابیت را به نمایش بگذارید!

شمع تزیینی با طراحی و سلیقه شخصی

شمع تزیینی با طراحی و سلیقه شخصی

 

 

 

 

 

قیمت و خرید محصول

شما عزیزان می‌توانید با تهیه انواع شمع تزیینی، دکوراسیون منزل و محل کار خود را جذاب و تماشایی کنید. به همین جهت، از شما دعوت می‌کنیم تا از مدل‌های متنوع شمع با ابعاد و طیف‌رنگی چشم‌نواز در سایت ما بازدید کنید. لطفا برای استعلام قیمت و خرید محصول مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید.

شمع فوق‌العاده جذاب دست‌ساز

شمع فوق‌العاده جذاب دست‌ساز

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد