انواع شمع استوانه ای و شمع قلمی

access شنبه 23 بهمن 1400 - 12:57
انواع شمع استوانه ای و شمع قلمی
شمع استوانه ای در اندازه های مختلف با ظاهر های متفاوت تولید می شوند و در بازار موجود هستند. بیشترین کاربرد آن استفاده در تزیینات می باشد.

مقدمه

شمع استوانه ای به خاطر شکل ظاهری به این نام معروف است. شکل ظاهری این گونه از شمع ها باعث می شود که دیگر نیازی به جا شمعی نداشته باشد. فرم مینیمالی این نوع شمع باعث می شود که با هر نوع و طرح دکوراسیونی سازگار باشد. چه در تزئینات منزل و چه در تزئینات مناسبت ها می تواند ظاهری خیره کننده به مجالس ببخشد. تقریبا می توان گفت که همه در تلاش هستند که منزل خود را به گونه ای متفاوت از دیگران تزیین کنند. بسیاری برای انجام این تزیینات هزینه های زیادی را برای خرید لوازم متقبل می شوند. با کمی خلاقیت و به کار بردن سلیقه می توانید با هزینه کم اقدام به تزیین و زیبا سازی محل زندگی خود کنید. یکی از به صرفه ترین راه ها برای تزیین منزل استفاده از شمع ها می باشد که در اشکال و طرح های متنوع با هر سلیقه ای سازگار هستند.

 

آشنایی با شمع قلمی

شمع قلمی ابتدایی ترین نوع شمع می باشد که همچنان جایگاهی ثابت در جا شمعی های کلاسیک گرانقیمت در کنار آینه قرار می گیرد. در ایران باستان به جای استفاده از کلمه شمع از کلمه سپندار استفاده می کرده اند. از شمع قلمی یا سپندار به عنوان وسیله ای برای حمل نور، تامین نور و ایجاد گرما استفاده می شده است. به گونه ای که در شب هنگام و نبود نور با استفاده از شمع قلمی مسیر اتاق خواب را می پیمودند. در چلچراغ ها تعداد زیادی شمع قلمی را روشن می کرده اند. از دیرباز از شمع قلمی در مصارف گوناگون به وفور استفاده می شده است. شمع ها در انواع و اشکال مختلف برای مصارف گوناگون تولید و به بازار ارزه می شوند.

شمع استوانه ای

در تمام فرهنگ ها شمع را به عنوان منبع نور و گرما می شناسند. در گذشته به دلیل نبود برق از شمع به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شده است.

 

شمع های قلمی در طرح ها و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. بیشترین کاربرد شمع قلمی استفاده در تزیینات می باشد. شمع قلمی با نور ملایم خود آرامش زیادی را به محیط اطراف می بخشد. همین خصوصیت، شمع را به عنوان سمبل و نمادی از آتش و نور در هر مکانی ایجاد فضایی لطیف می کند. طراحی های زیبا و رنگ های چشم نواز هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. شمع های قلمی با پیشینه ای بیشتر از انواع دیگر شمع در فرهنگ و اعتقادات جای به خصوصی دارند. برای مثال در جشن های باستانی مانند نوروز و در مراسم عزاداری یا شام غریبان نقش اعتقادی و پر رنگی را ایفا می کند. در مقایسه با سایر انواع شمع، نوع قلمی دارای زمان سوخت کمتری می باشد.

 

 انواع شمع استوانه ای

انواع مختلفی از شمع های استوانه ای وجود دارند که به جز استفاده معمولی از آن در تزیینات و دکوراسیون بسیار استفاده می شوند. شکل ساده این مدل از شمع ها باعث می شود که در هر اندازه ای ساخته شوند و هر نوع طرحی را بر روی آن پیاده سازی کرد. همچنین با اینکه به خودی خود احتیاجی به جا شمعی ندارد ولی باز هم دارای طیف وسیعی از جاشمعی در اشکال و طرح های مختلف باشد. از شمع ها علاوه بر ایجاد روشنایی برای تزئینات و مناسبت ها هم استفاده می گردد. یکی از پرکاربرد ترین نوع شمع، شمع استوانه ای می باشد که در رنگ ها و طرح های مختلف در دسترس هستند. این تنوع باعث می شود که در تزئین و ایجاد فضای دلنشین و رمانتیک انتخاب های زیادی را پیش رو داشته باشید.

شاید جالب باشد که بدانید یک شمع استوانه ای می تواند انرژی برابر با 32 وات تولید کند.

 

استفاده از شمع در هنگام انجام ورزش یوگا و مدیتیشن باعث ایجاد آرامش می شود. شمع در علم فنگ شویی عنصری مهم تلقی می شود و بسیار بر استفاده آن تاکید شده است. شمع های استوانه ای از پرفروش ترین شمع های بازار هستند. شمع استوانه ای با ویژگی هایی که نسبت به شمع های دیگر دارد، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. یکی از دلایل محبوبیت شمع ها در تمام دنیا، زیبایی حاصل از روشنایی شمع است.

شمع استوانه ای

کیفیت ساخت شمع از موارد مهم در انتخاب یک شمع محسوب می شود. هرچند که خریداران صرفا به ظاهر شمع توجه می کنند، و شاید هیچ وقت آن را روشن نکنند.

 

ویژگی های شمع استوانه ای

شمع های استوانه ای با استفاده از مواد اولیه مرغوب دارای مدت زمان سوخت طولانی می باشند. برای مثال شمع استوانه ای با ارتفاع 6 سانتی متر تا 29 ساعت به صورت روشن دوام می آورد. در مدل های 14 سانتی متری دارای مدت سوخت 90 ساعت می باشد. در مدل 18 سانتی متری مدت سوخت برابر با 120 ساعت را دارا می باشد. شمع های استوانه ای از پارافین دیر سوز ساخته می شوند که باعث می شود مدت سوخت بیشتری داشته باشند. شمع های استوانه ای دارای پارافین ضد حساسیت و بدون بو هستند و ایجاد دود نمی کنند به همین دلیل برای استفاده در تزئینات مراسم های گوناگون مناسب هستند. شمع های استوانه ای در مدل های معطر با ایجاد فضایی آرامش بخش می توانند شب نشینی خاطره انگیزی را به ارمغان بیاورند.

شمع استوانه ای

در تمام فرهنگ ها شمع را به عنوان منبع نور و گرما می شناسند.

 

ویژگی های ظاهری

به دلیل نوع تولید مناسب، شمع های استوانه ای پس از سوختن و اتمام باعث آلودگی و کثیفی محیط نمی شوند. در هنگام برنامه ریزی برای مهمانی ها و مراسم هایتان می توانید از شمع استوانه ای، که هم از نظر ظاهر و هم از نظر ایجاد فضایی مطبوع تاثیرگذار است استفاده کنید. شمع های استوانه ای در اندازه های مختلف و طرح و رنگ های زیبایی تولید می شوند. با توجه به تکنولوژی به کار رفته در اینگونه شمع ها، باعث شده است که از عمر بالایی برخوردار باشند.

شمع استوانه ای

رنگ های استفاده شده در شمع ها به طور نامحسوسی زمان سوخت را کاهش می دهند.

 

 پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت شمع استوانه ای تاثیر گذار است. از مهمترین آنها می توان به اندازه و طرح های ظاهری آن اشاره کرد. مواد به کار رفته در شمع، معطر بودن آن و... از گزینه های هستند که باعث تفاوت هایی در قیمت شمع های استوانه ای می گردند. بسیاری از افراد بر اساس نیاز خود و نوع تزئیناتی که در ذهن دارند، اقدام به انتخاب و خرید شمع های استوانه ای به صورت حضوری یا غیر حضوری می کنند.

شمع استوانه ای

شمع های استوانه ای به مرور که فتیله می سوزد و شعله به سمت پایین حرکت می کند، موم وسط شمع را ذوب می کند. پارافین اطراف شمع ذوب نمی شود بلکه مانند یک حفاظ شیشه ای اطراف شعله را می گیرد و ظاهر بسیار زیبایی به آن می بخشد. همین امر باعث شده است که شمع فاقد اشک باشد.

 

جمع بندی

شمع استوانه ای هیچگونه بوی نامطبوع و دودی تولید نمی کند. برای کسانی که دارای حساسیت به بو هستند، می توانند از نمونه های بدون بو استفاده کنند. پارافین استفاده شده در شمع برای افرادی که دارای حساسیت هستند کاملا مناسب است. پارافین استفاده شده در شمع استوانه ای بدون بو و دود می باشد. شمع های استوانه ای به دلیل فراوانی و شکل های تقریبا یکسان، از طیف زیادی از جا شمعی ها بهره می برند. شمع استوانه ای دارای مدت سوخت بیشتری نسبت به شمع های دیگر هستند. شمع های استوانه ای در اشکال و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند. همچنین دارای مدل های معطر با رایحه های فراوان، متناسب با سلایق مختلف هستند.. این مسئله باعث می شود کسانی که آلرژی و حساسیت دارند دچار مشکل نشوند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد