بررسی اجمالی شمع لانه زنبوری

یکشنبه 12 تیر 1401 - 03:20
بررسی اجمالی شمع لانه زنبوری
بررسی اجمالی در مورد شمع لانه زنبوری:
شمع لانه زنبوری، در حال حاضر یکی از ترندترین انواع مدل های شمع می باشد. امروزه به وفور می توان در دکوراسیون داخلی بیشتر منازل، یک نمونه از مدل های شمع لانه زنبوری را مشاهده کرد.

بررسی اجمالی شمع لانه زنبوری

شمع لانه زنبوری در رنگ ها و مدل های متفاوتی طراحی و ساخته می شود که نقش به سزایی را در زیباسازی فضای داخلی خانه ها دارند. شمع لانه زنبوری با ورقه های نازک موم عسل ساخته می شود و برای همین خاطر عطر طبیعی عسل را دارا هستند.

شمع سازی در خانه یکی لذت بخش ترین هنرهایی است که بانوان زیادی به این کار علاقه مند هستند. بیشتر افراد ترجیح می دهند زمانی را که صرف درست کردن شمع می کنند، به جای پارافین و مواد اولیه ی نفتی، از موم زنبور عسل که طبیعی و ارگانیک است، استفاده کنند. یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین کاربردهای موم زنبور عسل در درست کردن شمع بود. البته در گذشته از پیه هم به عنوان موم در صنعت شمع سازی استفاده می کردند. موم زنبور عسل کمی گران تر از پیه و البته بهتر از آن هم است. همین امر در گذشته موجب شده بود که موم زنبور عسل، از اهمیت بالایی برخوردار باشد و سوختن آن زیبایی خاصی به معابر و کاخ ها بدهد. البته حکمای آن دوره ، معتقد بودند که سوختن موم زنبور عسل برای ساکنان قصر و مردم آن خواص بسیار زیادی دارد.

شمع لانه زنبوری

1 شمع لانه زنبوری

چرا اکثر افراد خرید شمع لانه زنبوری را نسبت به سایر شمع های موجود در بازار ترجیح می دهند:

امروزه با وجود این که نیاز به روشنایی فضای اطراف با استفاده از شمع ها وجود ندارد، ولی همان حس زیبایی و خوب نور شمع همچنان باقی مانده است. در دنیای امروزی استفاده از شمع ها بیشتر جنبه ی تزیینی دارد. در بیشتر موارد انواع شمع ها را به عنوان سمبلی از آرامش می شناسند. چون با روشن کردن شمع لانه زنبوری، علاوه بر این که بوی زیبای عسل همه جا را فرا می گیرد، حس آرامش و دلپذیری هم به محیط اطراف خود پخش می کند. نور شمع زیبایی بخش فضا و آرامش بخش روح و روان انسان است. برای همین خاطر دارای تفاوت های بسیار زیادی با روشنایی هایی که از طریق برق ایجاد می شود، می باشد.  

به دلیل این که بیشتر شمع های موجود در بازار با پارافین ساخته می شوند، شمع لانه زنبوری به دلیل موم طبیعی که در ساخت آن استفاده می شود، طرفداران زیادی را توانسته است به خود جلب کند. خوشبختانه با در نظر گرفتن نیاز افراد به شمع ها جهت کاربرد های متفاوت، در چندین سال اخیر صنعت شمع سازی اقدام به تولید انواع مختلف شمع ها، به خصوص تولید شمع لانه زنبوری با موم زنبور عسل کرده است. درسته که استفاده از موم زنبور عسل به عنوان یک ماده ی سوختنی از تاریخچه ی دیرینه ای برخوردار است، ولی در حال حاضر شکل و طرح های بسیار جذابی به موم زنبور عسل داده شده است تا با انواع دکوراسیون های داخلی مدرن قابل ترکیب باشند.

 بیشتر افرادی که سبک زندگی گیاه خواری دارند، استفاده از لوازم و ز محصولات کاملا ارگانیک را ترجیح می دهند. شمع لانه زنبوری برای این افراد مناسب بوده و کاربردی تر است. البته شایان به ذکر است که در تولید شمع با موم زنبور، هیچ گونه صدمه و آسیبی به خود زنبورها وارد نمی شود.

خواص شمع لانه زنبوری تهیه شده از موم عسل طبیعی به شرح زیر است:

  • عدم پخش هرگونه مواد سمی: به دلیل طبیعی بودن موم شمع لانه زنبوری، در موقع سوختن آن هیچ گونه دوده ی سنگین و مواد سمی در فضا پخش نمی شود. بعضی از شمع هایی که از مواد اولیه نفتی ساخته می شوند، برخی سموم سرطان زا را ممکن است در فضای اطراف به هنگام سوختن پخش کنند. این مسئله در شمع هایی که با موم طبیعی ساخته می شوند، تا به امروز اصلا دیده نشده است.
  • کاهش استرس: سوزاندن شمع لانه زنبوری به دلیل این که از موم طبیعی ساخته شده است، خاصیت آرامش بخشی دارد. این شمع ها نقش و تاثیر به سزایی را در کاهش استرس دارند.
  • پاکسازی فضا: شمع هایی که با موم طبیعی ساخته می شوند در زمان سوخت، موجب تولید و پخش برخی یون های منفی می شوند. این یون ها آلاینده های موجود در هوا را خنثی می کنند. به این صورت که این مساله منجر به حذف گرد و غبارها، بوهای نامطبوعی که در فضا می باشند می شود. دودی که از سوختن شمع هایی که با موم طبیعی زنبور عسل ساخته شده اند، خواص درمانی خیلی زیادی دارد و تنفس را در محیط بسیار بهبود می بخشد.

2 شمع لانه زنبوری

بررسی دیگر خواص شمع های لانه زنبوری تهیه شده از موم عسل طبیعی:

  • امنیت بالا: به دلیل این که برای ساخت شمع لانه زنبوری از موم های طبیعی استفاده شده و هیچ گونه مواد شیمیایی در تولید این شمع ها دخالتی ندارد، سوختن این شمع ها هیچ گونه صدمه و آسیبی به اطراف خود وارد نمی کنند.
  • بدون اشک بودن این شمع ها: شمع لانه زنبوری به دلیل این که از نقطه ی ذوب موم بالاتر از دیگر شمع های پارافینی برخوردار است، در نتیجه احتمال چکه کردن این شمع ها کمتر از دیگر شمع های پارافینی است . همین موضوع موجب می شود که شمع لانه زنبوری دیرتر تمام شود.
  • نور: شمع لانه زنبوری، به دلیل این که در تولید آن ها از موم خالص زنبور عسل استفاده شده است، درخشان ترین و خالص ترین نور را در میان دیگر شمع ها دارد. این شمع ها نزدیکترین نور را به نور خورشید دارند. در صورتی که قصد استفاده از شمع ها را به عنوان منبع نور داشته باشید، بهترین گزینه برای کاهش خستگی چشم و سردرد، شمع لانه زنبوری می باشد.  
  • برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی: به دلیل تاثیر زیادی که موم زنبور عسل بر روی پوست دارد، روشن کردن شمع موم زنبور عسل هم می تواند در برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی، تاثیر زیادی داشته باشد. برخی از خواصی که به مرور زمان با روشن کردن شمع موم زنبور عسل ممکن است بر روی پوست ایجاد شوند مرطوب کردن پوست، تقویت و نگهداری از پوست می باشند.

 شمع لانه زنبوری

 

3 شمع لانه زنبوری

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد