شمع های فانتزی

access چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 10:08
شمع های فانتزی
از شمع فانتزی به دلیل زیبایی ظاهری و تنوع شکل و رنگ، در طراحی دکور انواع محیط ها استفاده میشود.

مقدمه

برخی از انواع شمع تزیینی در طرح های مفهومی و غیر معمول طراحی و تولید میشوند. این نوع شمع ها ظاهری فوق العاده خاص و بسیار زیبا داشته و به نام شمع فانتزی شناخته میشوند. این گونه شمع ها عموماً در شکلهایی فانتزی و غیر معمول ساخته میشوند. شمع های فانتزی بیشتر جنبه ی تزیینی  داشته و در زیبا آرایی دکور خانه  مورد استفاده قرار می گیرند. این شمع ها در فرم های زیبا و خاص و در اندازه و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند. تنوع در ساخت انواع شمع فانتزی به شما این امکان را می دهد که، برای تزیین دکوراسیون منزل خود و ایجاد فضایی متفاوت و شیک، گزینه های زیادی جهت انتخاب در اختیار داشته باشید.

شمع های فانتزی بیشتر جنبه ی تزیینی  داشته و در زیبا آرایی دکور خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

نقش انواع شمع تزیینی در زیبا آرایی محیط

شمع تزیینی عموماً در طرح های مینیمال، مفهومی و کلاسیک ساخته میشود و استفاده از آن در دکوراسیون منزل یا هر محیطی، بیننده را به تأمل وا میدارد. در ساخت برخی از این شمع ها، از طرح های فانتزی استفاده میشود که برای هر مخاطبی غیر عادی و سرگرم کننده می باشد. انواع مختلف شمع فانتزی را میتوان در هر اندازه ای ساخت و هر نوع طرحی را بر روی آن پیاده سازی کرد. این تنوع باعث می شود که در طراحی و خلق فضایی دلنشین و جذاب، انتخاب های زیادی پیش رو داشته باشید. علاوه بر استفاده از اینگونه شمع ها به عنوان تزئینات دکور منزل، از آنها در در آراستن فضای مهمانی ها و مراسم ها نیز استفاده میشود. زیبایی اعجاز برانگیز و رایحه ی مطبوع انواع شمع تزیینی عطری، در خلق فضایی رمانتیک و عاشقانه نقش مؤثری ایفا میکند.

شمع فانتزی باروش

یکی از دلایل محبوبیت شمع ها در تمام دنیا، طراحی منحصر به فرد به کار رفته در ساخت آنهاست.

برخی از ویژگی های شمع فانتزی

شمع فانتزی شمعی است با ظاهری متمایز از شمع های دیگر، که در طرح های متفاوت و رنگ های خاص تولید و عرضه می شود. این شمع ها عموماً به صورت صنعتی یا دست ساز و به شکل هایی کاملاً متمایز از شمع های معمولی طراحی و تولید میشوند. شمع های فانتزی معمولاً به شکل؛ گل، میوه، شخصیت های مشهور کارتونی و سینمایی، اشکال هندسی سه بعدی و گاهاً نامتعارف و ... ساخته میشوند. در روند تولید شمع فانتزی علاوه بر توجه به طراحی بصری، به کیفیت ساخت آن نیز توجه فراوانی میشود. کیفیت ساخت از آن جهت حائز اهمیت است که، شمع های فانتزی بیشتر به عنوان شمع تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو می بایست از مواد اولیه مرغوب و بسیار با کیفیت ساخته شوند تا به هنگام استفاده، ماندگاری بالایی داشته باشند. در ساخت بعضی از انواع شمع فانتزی از رایحه های مطبوع و متنوع میوه ها، گل ها و عطر های معروف استفاده می شود.

شمع های فانتزی معطر بسته به نوع اسانس عطری که در ساخت آنها استفاده شده است به هنگام روشن شدن، رایحه ی مطبوع خاصی از خود در فضا منتشر میکنند. شمع فانتزی عطری از نوع خاصی از پارافین ساخته میشود، که دودزا نیست. به این جهت شما میتوانید در دکور منزل، جشن ها و مراسمات از این نوع شمع تزیینی استفاده کنید و ضمن بهره مندی از عطر و بویی ماندگار و دلنشین، جلوه ای شیک و خاص به محیط ببخشید.

شمع فانتزی باروش

در روند تولید شمع فانتزی علاوه بر توجه به طراحی بصری، به کیفیت ساخت آن نیز توجه فراوانی میشود.

موارد کاربرد شمع فانتزی

شمع فانتزی به دلیل داشتن ظاهری متمایز، علاوه بر استفاده در تزیین دکوراسیون خانه، در محوطه آرایی مجالس و سفره آرایی جشن ها و مناسبت های خاص نیز کاربرد دارد. فرم زیبای این نوع شمع تزیینی سبب می شود که با هر سبک چیدمانی تطابق پیدا کند و جلوه ای خیره کننده به دکوراسیون محیط ببخشد. میتوان از شمع های فانتزی که طراحی زیبا و جذاب دارند، برای زیباتر ساختن دکور اتاق خواب، دفتر کار، سالن پذیرایی، ورودی منزل و ... استفاده کرد. شمع تزیینی اگر متناسب با چیدمان خانه و سازگار با سبک دکوراسیون آن انتخاب گردد، جلوه ی چشم گیرتری به محیط خواهد بخشید.

شمع فانتزی را میتوان به هر دو صورت خاموش و روشن روی میز غذاخوری، میز کار یا مطالعه، کنار شومینه یا کنار تخت خواب قرار داد و از زیبایی و روشنایی الهام بخش آن لذت برد. مطالعه در سکوت و در کنار یک شمع تزیینی روشن، تمرکز شما را ارتقا داده و حس آرامش و آسایش را برای شما به ارمغان می آورد. ظاهر این شمع ها به قدری زیبا و چشم نواز است که میتوان آن را به عنوان هدیه به دیگران تقدیم کرد. شمع فانتزی معطر نوع دیگری از این شمع هاست، که با انتشار رایحه ی دلنشین سبب ایجاد حالات روحی مثبت در افراد میشود.

شمع فانتزی باروش

انواع متنوعی از شمع فانتزی با سبک متفاوت وجود دارد، که میتوان از آنها در زیبا آرایی دکوراسیون منزل استفاده کرد.

 

موارد مؤثر در قیمت انواع شمع تزیینی فانتزی

پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت شمع فانتزی تأثیرگذار است، که از جمله مهمترین آنها می توان به؛ اندازه و طرح های ظاهری آن اشاره کرد. برای ساخت شمع تزیینی فانتزی از پارافین، موم عسل، موم سویا، موم پالم و موم ژل استفاده می گردد. جنس موم به کار رفته در ساخت شمع نیز از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت این گونه شمع هاست. مواد به کار رفته در شمع، معطر بودن آن و... نیز از دیگر گزینه هایی هستند که باعث ایجاد تفاوت در قیمت شمع فانتزی می گردند.

شمع فانتزی باروش

پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت شمع فانتزی تأثیر گذار است.

 

جمع بندی

 شمع فانتزی همواره در تزیین دکور انواع محیط ها و منازل، نقش مؤثری داشته است. این شمع در واقع یکی از انواع شمع تزیینی به شمار می آید و به صورت دست ساز یا صنعتی در اشکال و رنگ های بسیار متنوع و طرحهای غیر معمول و جذاب تولید می شود. شمع های فانتزی به شکل؛ میوه، گل، شکلهای سه بعدی هندسی، شخصیت های مشهور کارتونی یا فیلم ها و ... ساخته میشوند. این حجم از تنوع ظاهری سبب شده تا طیف وسیعی از جا شمعی ها برای شمع های فانتزی طراحی و ساخته شود.

شمع فانتزی همچنین در مدل های معطر با رایحه های متفاوت و متناسب با انواع سلیقه ها ساخته میشود. این شمع از مواد مرغوب و با کیفیت و پارافین بی بو و بدون دود تولید میشود. از این رو هیچگونه دود یا بوی نامطبوعی تولید نمی کند. به همین دلیل افرادی که نسبت به رایحه ی شمع های معطر حساس هستند، میتوانند با خیال راحت از این نوع شمع در زیباسازی دکوراسیون خانه ی خود استفاده کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد