انواع شمع ژله ای

access شنبه 30 بهمن 1400 - 13:56
انواع شمع ژله ای
امروزه از شمع فقط در تزیینات استفاده می شود و گاها در مناسبت های روشن می گردند. شمع ژله ای بیشترین زیبایی را از خود نشان می دهد.

مقدمه

یکی از محبوب ترین شمع های موجود در بازار شمع ژله ای است. شمع های ژله ای به دلیل دارا بودن طراحی خاص و جدید باعث افزایش زیبایی در تزیینات محل کار و زندگی شما می گردند. در ساخت شمع ژله ای از پارافین ژله ای استفاده می شود. این نوع پارافین صرفا برای ساخت شمع های فانتزی مورد استفاده قرار می گیرد. میزان چربی پارافین ژله ای نسبت به انواع دیگر بسیار بیشتر است. از همین رو ظاهری نیمه مایع و شفاف به آن می دهد. به دلیل دارا بودن حالت نیمه مایع پارافین ژله ای باید در ظرف نگهداری شود.

از قدیم الایام از شمع برای دور کردن تاریکی استفاده می شده است. همنشینی در سالیان دراز با شمع باعث شده است که با بودن در مجاورت یک شمع روشن حس خوبی را تجربه کنید. امروزه شمع ها در اشکال و انواع مختلف تولید می شوند. با استفاده از پارافین به عنوان ماده اصلی ساخت شمع امکان شکل دهی شمع در اشکال مختلف میسر شده است. پارافین را می توان به انواع مختلفی شکل داد و در حالت های جامد و مایع در انواع رنگ های مختلف و حتی بدون رنگ شیشه ای از آن بهره برد.

فرم زیبای شمع ژله ای باعث می شود که با هر نوع تزئیناتی سازگار باشد و ظاهری خیره کننده به آن ببخشد.

روش ساخت شمع ژله ای

پارافین شمع ژله ای باید فاقد حباب باشد. این امر در کارایی شمع هیچ تاثیری ندارد و صرفا برای زیبایی بیشتر شمع ژله ای تلاش می شود که پارافین فاقد از هرگونه حباب ساخته شود. معمولا در هنگام ریختن پارافین مایع در ظرف شمع حباب ایجاد می شود. برای جلوگیری از گیر کردن هوا در میان پارافین و تشکیل حباب باید پارافین مایع را به آرامی در ظرف شمع بریزید. قبل از ریختن پارافین مذاب درون ظرف، حتما ظرف شمع را گرم کنید و در طی عملیات انتقال پارافین مذاب به ظرف مطمئن شوید که ظرف سرد نشود و آن را گرم نگه دارید. هرچه روند جا به جایی پارافین به آرامی صورت گیرد حباب کمتری ایجاد می شود.

شمع ژله ای باروش

پارافین استفاده شده در شمع ژله ای بدون بو و دود می باشد. این مسئله باعث می شود کسانی که آلرژی و حساسیت دارند دچار مشکل نشوند.

 

برای ذوب کردن پارافین ژله ای نباید از حرارت مستقیم استفاده شود و آن را به روش بن ماری انجام دهید. روش بن ماری به این صورت است که در یک ظرف بزرگ، آب را به جوش آورده و سپس ظرف حاوی پارافین را درون ظرف آب جوش قرار می دهیم تا با حرارت و بخار آب پارافین ذوب گردد. با ترکیب پارافین با اسید استئاریک زمان سوخت شعله شمع را افزایش می دهید. برای ساخت شمع ژله ای فقط به یک ظرف شمع، پارافین مایع و فتیله احتیاج دارید. برای زیباتر شدن شمع ژله ای می توانید از وسایل تزیینی مانند سنگ ریزه، انواع صدف و گل های خشک و... استفاده کنید. دقت داشته باشید که هیچ کدام از ظروف خیس و حاوی آب نباشد. زیرا آب باعث کدر شدن شمع ژله ای می شود.

 

کاربرد شمع ژله ای

امروزه از شمع فقط در تزیینات استفاده می شود و گاها در مناسبت های خاص روشن می گردند. شمع ژله ای بیشترین زیبایی و جلب توجه را از خود به هنگام روشن شدن نشان می دهد. پس در صورت روشن نکردن شمع ژله ای نسبت به آن کم لطفی کرده اید. شمع ژله ای به خاطر حالت ژله مانند و نیمه جامدی که دارد با این نام شناخته می شود. شمع های ژله ای با استفاده از پارافین های مرغوب از مدت سوخت بالایی برخوردار هستند.

 شمع ژله ای باروش

شمع های ژله ای به طور کلی از قیمت مناسبی برخوردار هستند، با صرف حداقل هزینه می توانید تزیینات محل زندگی خود را دوست داشتنی تر جلوه دهید، و آن را خیره کننده کنید.

 

در مدل های معطر در انواع عطر های مختلف انواع سلیقه ها را راضی نگه می دارد و باعث ایجاد فضایی مطبوع می شود. کسانی که به شمع های معطر حساسیت دارند می توانند از نمونه های بدون بو استفاده کنند. پارافین های استفاده شده در شمع ژله ای ایجاد حساسیت نمی کند و افرادی را که دارای آلرژی یا بیماری ریوی هستند را آزار نمی دهد. شمع های در تمام فرهنگ ها شمع را وسیله ای برای ابراز احساسات نسبت به عشق زمینی و در نیایشگاه ها برای راز و نیاز با خدا استفاده می شود. شمع های ژله ای با نور ملایم خود و انعکاس آن در پارافین شفاف آن زیبایی چشم نوازی را به وجود می آورند.

شمع ژله ای باروش

شمع های ژله ای با نور ملایم خود و انعکاس آن در پارافین شفاف آن زیبایی چشم نوازی را به وجود می آورد.

 

مزایای شمع ژله ای

بسیاری از افراد بر اساس نیاز خود و نوع تزئیناتی که در ذهن دارند، اقدام به انتخاب و خرید شمع های ژله ای به صورت حضوری یا غیر حضوری می کنند. شمع های ژله ای به طور کلی از قیمت مناسبی برخوردار هستند، با صرف حداقل هزینه می توانید تزیینات محل زندگی خود را دوست داشتنی تر جلوه دهید، و آن را خیره کننده کنید. رنگ های استفاده شده در شمع ها به طور نامحسوسی زمان سوخت را کاهش می دهند. استفاده از شمع ها و روشن کردن آن در محیط زندگی ایجاد آرامش زیادی می کنند و باعث می شود پس از پایان یک روز کاری پر تنش به سرعت آرامش خود را به دست بیاورید.

شمع ژله ای به دلیل نداشتن شکل منظم و روان بودن در ظروف شیشه ای نگهداری می شوند. همین امر باعث می شود که هیچ گونه نیازی به جاشمعی نداشته باشند. اشکال مینیمالی و ساده شمع ژله ای باعث می شود که از ان در هر نوع تزییناتی میتوان استفاده کرد. به دلیل نوع پارافین استفاده شده در شمع ژله ای باعث شده است که فاقد اشک باشد و محیط اطراف خود را کثیف و آلوده نکند. پارافین استفاده شده در شمع ژله ای بدون بو و دود می باشد. این مسئله باعث می شود کسانی که آلرژی و حساسیت دارند دچار مشکل نشوند.

شمع ژله ای باروش

رنگ های استفاده شده در شمع ها به طور نامحسوسی زمان سوخت را کاهش می دهند.

 

جمع بندی

استفاده از شمع ژله ای در طرح های زیبا و متناسب با چیدمان منزل میتواند جلوه ای خاص و زیبا برای محل زندگی شما ایجاد کند. هیچ چیز به اندازه شعله شمع نمی تواند حس سکون و آرامش را به انسان منتقل کند. از شمع ژله ای به صورت خاموش و هم به صورت روشن در مواقع و مناسبت های خاص می توان استفاده کرد. شمع های ژله ای که دارای طرحی زیبا هستند را می توان بر روی میز کار، کنار شومینه و یا حتی کنار تخت خواب قرار داد.

فرم زیبای شمع ژله ای باعث می شود که با هر نوع تزئیناتی سازگار باشد و ظاهری خیره کننده به آن ببخشد. مطالعه در کنار یک شمع روشن زیبا حس آرامش و لذت بخشی را در شما به وجود می آورد. همچنین در سکوت در کنار یک شمع روشن مطالعه کردن باعث افزایش حس تخیل می شود. زیبایی بعضی از شمع های ژله ای به قدری است که می توان از آن به عنوان یک هدیه ارزشمند برای عزیزان استفاده کرد. بعضی از شمع های ژله ای دارای طرح های مفهومی بسیار زیبایی هستند و بعضی دیگر در ساخت آن از طرح های فانتزی سرگرم کننده استفاده شده است.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد