انواع شمع تزیینی

access شنبه 30 بهمن 1400 - 13:41
انواع شمع تزیینی
زیبایی بعضی از شمع تزیینی به قدری است که می توان از آن به عنوان یک هدیه ارزشمند برای عزیزان استفاده کرد.

مقدمه

هیچ چیز به اندازه شعله شمع نمی تواند حس سکون و آرامش را به انسان منتقل کند. استفاده از شمع تزیینی در طرح های زیبا و متناسب با چیدمان منزل میتواند جلوه ای خاص و زیبا برای محل زندگی شما ایجاد کند. از شمع تزیینی در دکوراسیون مراسم بیشتر از همیشه استفاده می شود. شمع تزیینی جایگاه مهمی در کلیه تزئینات چه در منزل و چه در مهمانی ها دارد. شمع عنصر جدا نشدنی جشن ها، یاد بود ها و سالگرد ها می باشد. در مراسمات عروسی برای زیباتر کردن و جلوه گری سفره عقد از شمع های تزیینی استفاده می گردد. شمع ها نمودی از آتش در زندگی ما هستند و به طریق مختلف با روشن کردن شمع، معنا و مفهومی را انتقال می دهیم.

با به کار بردن کمی سلیقه و استفاده از شمع تزیینی می توانید با هزینه کم اقدام به زیبا سازی محل زندگی خود کنید.

 

کاربرد شمع تزیینی

از شمع های تزیینی به صورت خاموش و هم به صورت روشن در مواقع و مناسبت های خاص می توان استفاده کرد. شمع های تزیینی که دارای طرحی زیبا هستند را می توان بر روی میز کار، کنار شومینه و یا حتی کنار تخت خواب قرار داد. فرم زیبای شمع تزیینی باعث می شود که با هر نوع تزئیناتی سازگار باشد و ظاهری خیره کننده به مجالس ببخشد. همه در تلاش هستند که منزل خود را به گونه ای متفاوت از دیگران تزیین کنند و برای انجام این تزیینات هزینه های زیادی را برای خرید لوازم تزئینی متقبل می شوند. با به کار بردن کمی سلیقه و استفاده از شمع تزیینی می توانید با هزینه کم اقدام به زیبا سازی محل زندگی خود کنید.

شمع تزئینی

شمع ها نمودی از آتش در زندگی ما هستند و به طریق مختلف با روشن کردن شمع، معنا و مفهومی را انتقال می دهیم.

 

شمع تزیینی از پارافین دیر سوز ساخته می شود که باعث می شود مدت سوخت شعله شمع افزایش پیدا کند. شمع های تزیینی از پارافین ضد حساسیت ساخته می شوند و ایجاد دود نمی کنند به همین دلیل برای استفاده در تزئینات مراسم های گوناگون مناسب هستند. شمع های تزیینی در مدل های معطر با ایجاد فضایی آرامش بخش می توانند شب نشینی  های خاطره انگیزی و آرامش بخشی را در شب ها و دوره همی ها به ارمغان بیاورد.

شمع تزئینی

 

انواع مختلفی از شمع تزیینی وجود دارد که به جز استفاده معمولی، از آن می توان در تزیینات و دکوراسیون استفاده کرد.

 

محاسن استفاده از شمع تزیینی

مطالعه در کنار یک شمع روشن زیبا حس آرامش و لذت بخشی را در شما به وجود می آورد. همچنین در سکوت در کنار یک شمع روشن مطالعه کردن باعث افزایش حس تخیل می شود. زیبایی بعضی از شمع های تزیینی به قدری است که می توان از آن به عنوان یک هدیه ارزشمند برای عزیزان استفاده کرد. بعضی از شمع های تزیینی دارای طرح های مفهومی بسیار زیبایی هستند و بعضی دیگر در ساخت آن از طرح های فانتزی سرگرم کننده استفاده شده است. انواع مختلفی از شمع تزیینی وجود دارد که به جز استفاده معمولی، از آن می توان در تزیینات و دکوراسیون استفاده کرد.

شمع تزئینی

یکی از دلایل محبوبیت شمع ها در تمام دنیا، زیبایی حاصل از روشنایی شمع است.

 

شمع ها را می توان در هر اندازه ای ساخت و هر نوع طرحی را بر روی آن پیاده سازی کرد. از شمع های تزیینی علاوه بر ایجاد روشنایی، بیشتر برای تزئینات و مناسبت ها هم استفاده می شوند. این تنوع باعث می شود که در تزیین و ایجاد فضای دلنشین و رمانتیک انتخاب های زیادی را پیش رو داشته باشید. یکی از دلایل محبوبیت شمع ها در تمام دنیا، زیبایی حاصل از روشنایی شمع است.

شمع تزئینی

کیفیت ساخت شمع از موارد مهم در انتخاب یک شمع محسوب می شود. هرچند که خریداران صرفا به ظاهر شمع توجه می کنند، و شاید هیچ وقت آن را روشن نکنند.

 

انواع شمع تزیینی

در این نوع از شمع ها علاوه بر استفاده از طرح های زیبا به کیفیت ساخت شمع تزیینی بسیار توجه شده است. برای انتخاب یک شمع تزیینی علاوه بر زیبایی باید به کیفیت و کارایی آن هم توجه شود. استفاده از موم عسل در ساخت موم شمع باعث بالا رفتن زمان سوخت شمع می شود. شمع های تزیینی دارای زمان سوخت تا 120 ساعت را می توانند به ارمغان بیاورند. در بعضی از مدل ها از رایحه های متنوع عطر های معروف و یا میوه ها و گل ها استفاده می شود.

شمع تزیینی با استفاده از مواد اولیه مرغوب ساخته می شود و دارای عمر طولانی می باشد. در تمام فرهنگ ها شمع را به عنوان منبع نور و گرما می شناسند. در گذشته به دلیل نبود برق از شمع به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شده است. کیفیت ساخت شمع از موارد مهم در انتخاب یک شمع محسوب می شود. هرچند که خریداران صرفا به ظاهر شمع توجه می کنند، و شاید هیچ وقت آن را روشن نکنند.

 

شمع تزئینی

شمع های تزیینی در اندازه و اشکال مختلف و طرح و رنگ های زیبایی تولید می شوند.

 

شمع های تزیینی دارای خاصیت رمانتیک و عاشقانه ای هستند که همین امر باعث دوست داشتنی تر شدن شمع شده است. شمع های مصنوعی از به صورت دست ساز ساخته می شوند و در ساخت آن از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود. در شمع تزیینی از عطر های طبیعی استفاده شده است که به هنگام روشن کردن آن فضای خانه را بسیار مطبوع و خوشایند می کند. در هنگام برنامه ریزی برای مهمانی ها و مراسم هایتان می توانید از شمع تزیینی، که هم از نظر ظاهر و هم از نظر ایجاد فضایی مطبوع و خوشایند تاثیرگذار است استفاده کنید. شمع های تزیینی در اندازه و اشکال مختلف و طرح و رنگ های زیبایی تولید می شوند. با توجه به تکنولوژی به کار رفته در اینگونه شمع ها، باعث شده است که از عمر بالایی برخوردار باشند شمع ها در انواع قلمی، مایع، شناور، استوانه ای و مکعبی ساخته می شوند.

شمع تزئینی

پارافین استفاده شده در شمع برای افرادی که دارای حساسیت هستند کاملا مناسب است. پارافین استفاده شده در شمع تزیینی بدون بو و دود می باشد.

 

قیمت شمع تزیینی

برای ساخت شمع تزیینی از پارافین، موم عسل، موم سویا، موم پالم و موم ژل استفاده می گردد. ترکیب موم عسل بل پارافین باعث افزایش زمان سوخت و ایجاد عطر دلپذیر می کند. پارامتر های مختلفی در تعیین قیمت شمع تزیینی تاثیر گذار است. از مهمترین آنها می توان به اندازه و طرح های ظاهری آن اشاره کرد. مواد به کار رفته در شمع، معطر بودن آن و... از گزینه های هستند که باعث تفاوت هایی در قیمت شمع های تزیینی می گردند.

 

جمع بندی

 شمع تزیینی همیشه در سفره های مراسم ایرانی جایگاه به خصوصی داشته است. شاید به دلیل این باشد که پیشینیان آتش را قابل احترام و مهم می پنداشتند. این امر به خارج از ایران هم سرایت کرده است و در روز ولنتاین شمع تزیینی روشن را بر سر میز شام و یا در تزئینات خانه و اتاق خواب استفاده می کنند. شمع تزیینی هیچگونه بوی نامطبوع و دودی تولید نمی کند. برای کسانی که دارای حساسیت به بو هستند، می توانند از نمونه های بدون بو استفاده کنند. پارافین استفاده شده در شمع برای افرادی که دارای حساسیت هستند کاملا مناسب است. پارافین استفاده شده در شمع تزیینی بدون بو و دود می باشد.

شمع های تزیینی به دلیل فراوانی و شکل های تقریبا یکسان، از طیف زیادی از جا شمعی ها بهره می برند. شمع تزیینی دارای مدت سوخت بیشتری نسبت به شمع های دیگر هستند. شمع تزیینی در اشکال و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند. همچنین دارای مدل های معطر با رایحه های فراوان، متناسب با سلایق مختلف هستند. این مسئله باعث می شود کسانی که آلرژی و حساسیت دارند دچار مشکل نشوند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد