انواع شمع معطر

access شنبه 30 بهمن 1400 - 14:18
انواع شمع معطر
شمع معطر می تواند جایگزین مناسبی برای عود باشد. تنوع رایحه شمع های معطر از عود های موجود بیشتر است.

مقدمه

شمع ها در انواع و اقسام مختلف تولید می شوند. شمع های موجود در بازار دارای طیف وسیع و متنوعی در شکل  و ظاهر هستند. موم استفاده شده در این شمع ها با هم تفاوت دارند. ممکن است از پارافین ژله ای و یا موم عسل و پارافین معمولی در ساخت آن ها استفاده شده باشد. ولی به طور کلی تمام شمع های موجود به دو دسته شمع بی بو و شمع معطر تقسیم می گردند. شمع های معطر از نظر ظاهری تفاوتی با مدل های معمولی ندارند.

 

ویژگی شمع معطر

مهم ترین ویژگی شمع معطر ایجاد بوی مطبوع و انتشار آن در فضای اطراف است. شمع معطر هم مانند عطر های مرغوب دارای سه نت آغازین، میانی و پایانی می باشد. به هنگام روشن گردن شمع معطر بویی که منتشر می شود و ممکن است بسیار قوی باشد نت آغازین است و به تدریج جای خود را به نت میانی که اصلی ترین قسمت بوی عطر می باشد می دهد. در انتها نت پایانی که قالب تر است، به تدریج به مشام می رسد.

شمع های معطر با رایحه های بسیار متنوعی تولید می شوند و در بازار وجود دارند. هر نوع رایحه می تواند برای موارد خاص مورد استفاده قرار بگیرد. شمع معطر می تواند جایگزین مناسبی برای عود باشد. تنوع رایحه شمع های معطر از عود های موجود بیشتر است. همچنین در طرح ها و رنگ های مختلف، مناسب با هر نوع سلیقه و تزیینات منزل تولید می گردند.

شمع معطر باروش

استفاده از رایحه های آرامش بخش در فضاهای که برای استراحت از آنها استفاده می شود بسیار مهم است.

  1. شمع های معطر اسطوخودوس، اکالیپتوس، بابونه و چوب صندل باعث ایجاد حس و حال آرامش بخشی در محیط می شوند، آن رایحه ها برای استفاده در سرویس بهداشتی و اتاق خواب گزینه های مناسبی هستند.
  2. شمع های معطر مرکبات، زنجبیل، رزماری، نعنا فلفلی و دارچین فضای اطراف را به فضایی روح بخش تبدیل می کنند. پیشنهاد می شود در سالن پذیرایی و راهرو ها از آن ها استفاده گردد.
  3. شمع های معطر گل رز، بنفشه و یاس برای برانگیختن حس های عاشقانه بسیار مناسب هستند و برای اوقات دو نفره بسیار مناسب می باشند.
  4. شمع معطر با رایحه شمعدانی سفید باعث ایجاد حس و حال تازگی برای رخت کن ها و اتاق لباس می شود.
  5. شمع های معطر رز، پاچولی، وتیور، وانیل و یلانگ یلانگ برای استفاده در اتاق ماساژ و یا سرویس بهداشتی بسیار مناسب هستند.

 

با تمام این اوصاف، انتخاب شمع معطر امری کاملا سلیقه ای می باشد. استفاده از رایحه های آرامش بخش در فضاهای که برای استراحت از آنها استفاده می شود بسیار مهم است. همچنین استفاده از رایحه های انرژی بخش برای فضاهایی که فعالیت در آن زیاد است مناسب هستند. برخی از شمع های معطر با وجود قیمت زیاد ، زود خاصیت خود را از دست می دهند. ممکن است در ساخت شمع معطر فقط بر روی لایه بیرونی از مواد معطر استفاده شده باشد و یا شاید فقط فتیله شمع دارای رایحه معطر باشد.

شمع معطر باروش

مدت سوخت شمع بستگی به اندازه و مواد سازنده شمع دارد.

موم استفاده شده در ساخت شمع دارای یک نقطه اشباع می باشد که سازندگان شمع را تا حدودی در استفاده از مواد افزودنی معطر محدود می کند. در صورت استفاده بیش از حد از مواد معطر در موم شمع لایه ای چربی بر روی سطح شمع به وجود می آید. این لایه چربی به هنگام روشن کردن شمع ایجاد دود می کند. در بعضی مواقع شمع را در دو لایه تولید می کنند که ممکن است فقط در لایه اول شمع از موم معطر استفاده کرده باشد.

 

مدت زمان سوخت شمع معطر

مدت سوخت شمع بستگی به اندازه و مواد سازنده شمع دارد. در شمع های استوانه ای باید از فتیله با ضخامت مناسب استفاده شود تا شمع به صورت تونلی آب نشود و به طور کلی آب گردد. این امر از آن جهت مهم است که مواد معطر درون موم به طور کامل انتشار پیدا کند. شمع های بزرگ از قدرت انتشار بوی بیشتری برخوردار هستند و فضای بیشتری را پوشش می دهند.

انتشار رایحه یک شمع روشن از طریق تبخیر مواد معطر موجود در قسمت موم شمع ساطع می شود.

 

خواص درمانی شمع معطر

عطر و بوی گل ها، انواع چوب و میوه ها باعث به وجود آمدن حس تازگی در انسان می شود. علاوه بر این های بوی بعضی از گیاهان دارای خواص درمانی می باشند. حس بویایی یکی از قوی ترین حواس های انسان به شمار می رود. تاثیر رایحه های مختلف بر رفتار انسان امری شناخته شده است. شمع معطر تاثیر روانی خوشایندی در افراد ایجاد می کند که به آن آروماکولوژی می گویند. انتشار رایحه یک شمع روشن از طریق تبخیر مواد معطر موجود در قسمت موم شمع ساطع می شود. پیشنهاد می شود که از شمع های معطر در هنگام سرو غذا استفاده نشود. زیرا بوی ساطع شده از شمع در ترکیب با بوی غذا ایجاد اختلال می کند.

شمع معطر باروششمع معطر باروش

شمع معطر رزماری برای درمان برونشیت و سرماخوردگی بسیار موثر است و تاثیر آرامش بخشی را بر روی سیستم عصبی می گذارد.

 

رایحه درمانی با استفاده از شمع معطر

رایحه نعنا در شمع معطر باعث هوشیاری و ایجاد تمرکز در فرد می شود. بوی نعناع باعث تحریک سیستم عصبی می گردد و در درمان میگرن بسیار موثر است. رایحه اکالیپتوس در درمان بیماری های ریوی و مبتلایان به آسم بسیار تاثیرگذار است. همچنین برای درمان رماتیسم و آرتروز بسیار مفید هستند. شمع معطر با رایحه یاس باعث ایجاد نشاط می شود و خاصیت ضد افسردگی بالایی دارد. همچنین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. شمع معطر رزماری برای درمان برونشیت و سرماخوردگی بسیار موثر است و تاثیر آرامش بخشی را بر روی سیستم عصبی می گذارد.

شمع معطر باروش

با روشن کردن یک شمع معطر به هنگام استراحت و یا مطالعه ذهن خود را خالی کرده و تجربه لذت بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

 

جمع بندی

شمع معطر می تواند احساسات مثبت را در افراد برانگیزد. احساساتی مانند آرامش روحی و جسمی، افزایش تمرکز و انگیزه از جمله احساسات مثبت هستند. از عصاره گیاهان با خاصیت درمانی هزاران سال است که استفاده می شود. این عصاره ها را به روش های مختلف تبخیر کرده و با استشمام آن به درمان خود کمک می کردند. در نظر داشته باشید که از خرید شمع معطر با رایحه هایی که از نظرتان ناخوشایند است خودداری کنید. رایحه های ناخوشایند تمام حس های مثبت را برایتان به حس های منفی تبدیل می کند. شمع های معطر علاوه بر تنوع در ظاهر، از طیف وسیعی از رایحه های مختلف برخوردار هستند. شما می تواند انواع شمع های دلخواه خود را به طور حضوری و یا غیر حضوری خریداری کنید. با روشن کردن یک شمع معطر به هنگام استراحت و یا مطالعه ذهن خود را خالی کرده و تجربه لذت بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد