بررسی اجمالی ست شمع استوانه ای

دوشنبه 13 تیر 1401 - 02:50
بررسی اجمالی ست شمع استوانه ای
بررسی ست شمع استوانه ای:
ست شمع استوانه ای در انواع مدل ها و طرح های متفاوت و رنگ بندی های جذاب تولید و روانه ی بازار فروش می شوند. برای همین خاطر شمع های استوانه ای از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند.

بررسی اجمالی ست شمع استوانه ای

اکثر مردم برای تزیین منزل و دکوراسیون آن، هزینه های زیادی می کنند، در صورتی که با کمی خلاقیت و داشتن ذوق هنری می توان تنوع و زیبایی را بدون صرف هزینه های زیاد مهمان خانه های خود کرد. یکی از بهترین راهکارها و روش ها برای تزیین منزل و تغییر دکوراسیون، استفاده از انواع شمع ها می باشد، ست شمع استوانه ای یکی از انواع شمع ها می باشد که از طرح ها  و رنگ های متفاوتی برخوردار است.

البته مدل ساده ی این  شمع های استوانه ای را می توان به روش های مختلفی تزیین کرد و از آن  به عنوان یک اکسسوری جذاب در اکثر جاها استفاده کرد. با خرید ست شمع استوانه در رنگ های متنوع و مدل های جذاب به راحتی می توانید دکوراسیون منزل خود را از یکنواختی بیرون آورده و موجب ایجاد جلوه ای خاص به فضا شوید. به دلیل محبوبیت خاصی که ست شمع استوانه ای در کل جهان دارد، باید در انتخاب طرح و مدل و رنگ آن توجه نمایید، تا شمع مورد نظر شما با هارمونی دکوراسیون همخوانی لازم را داشته باشد.

1 ست شمع استوانه ای

1 ست شمع استوانه ای

 

بررسی انواع شمع استوانه ای:

ست شمع استوانه ای دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از مدل ها، طرح ها و رنگ های آن از جذابیت خاص و ویژه ای برخوردار است. این شمع ها در شکل های متفاوتی هستند، اشکال ست شمع استوانه ای، گرد، مربع و هندسی و قلمی و مکعبی و .. می باشد که، شکل گرد آن از دیگر اشکال شمع های استوانه ای رایج تر است. از  شمع های استوانه ای برای تزیین میز شام و مراسم خاص و مهمانی ها استفاده می شود.

 این شمع ها در  ضخامت های گوناگون و اندازه ها و ارتفاع متنوعی ساخته می شود. تولید این شمع ها در ارتفاع 8 اینچی بسیار رایج تر می باشد، ولی  در ارتفاع های بلندتر هم در بازار فروش می توانید پیدا کنید. ست شمع استوانه ای بلندتر به دلیل این که زمان زیادی می کشد تا سوخته شود، مورد استقبال بیشتر مشتریان قرار می گیرد. شمع های استوانه به دلیل ظاهری مینیمالی که دارند، بیشتر به عنوان یک اکسسوری برای تزیین استفاده می شود. این شمع ها به دلیل شکل خاصی که دارند، موجب زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون فضای اطراف خود می شوند.

ویژگی ها و مزایای ست شمع استوانه ای:

ست شمع استوانه ای یکی از پرکاربردترین شمع هایی است که از آن به عنوان یک محصول دکوراتیو جهت تزیین دکوراسیون استفاده می شود. شمع استوانه ای دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فرد زیادی است، از جمله ویژگی های ست شمع استوانه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ست شمع های استوانه ای از سوخت طولانی مدتی برخوردار هستند.
  • ست شمع استوانه ای بعد از مدتی سوختن در دماهای متفاوت محیطی، به هیچ عنوان تغییر شکل نمی دهد.
  • در صورتی که ست شمع استوانه ای از نوع معطر باشد، قابلیت پراکنده کردن عطر شمع را دارد.
  • از دیگر ویژگی های شمع های استوانه، بدون اشک بودن آن است. شمع استوانه ای با کیفیت به گونه ای می سوزد که هیچ گونه اشکی نمی دهد و همین امر موجب می شود که شکل ظاهری آن تا پایین شمع تغییر نکند. تنها تغییر این شمع پس از مدتی سوختن در کاهش ارتفاع آن خواهد بود.
  • اندازه و جنس فیتیله ای که برای این شمع های استوانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار با کیفیت می باشد و برای همین خاطر در زمان سوختن هیچ گونه دوده ای از آن خارج نمی شود و به درستی می سوزد. دلیلش هم این است که فیتیله به اندازه می سوزد و کوتاه می شود.

از دیگر مزیت های ست شمع استوانه ای نسبت به دیگر شمع ها در این است که بدون نیاز به جا شمعی می توانند بر روی انواع سطوح قرار بگیرند. مهم ترین تاکیدی که در آیین فنگ شویی وجود دارد، استفاده از شمع ها در زندگی روزمره است. شمع های استوانه ای هم به دلیل ویژگی های ظاهری و منحصر به فردی که نسبت به سایر شمع ها دارد، از محبوبیت ویژه ای در این زمینه برخوردار می باشد.

 ست شمع استوانه ای

2 ست شمع استوانه ای

دلیل دیر سوز بودن شمع استوانه ای در چیست؟

ست شمع استوانه ای از مواد اولیه ی با کیفیت و مرغوبی ساخته شده است و برای همین خاطر به مدت زمان طولانی تری می سوزند. شمع های استوانه ای 8 سانتی متری را می توان به صورت مداوم تا دو روز روشن باقی گذاشت. با این حساب شمع های استوانه ای شکلی که دارای ارتفاع 14 سانتی متر هستند، از مدت زمان سوخت 90 ساعته برخوردارند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این شمع ها این است که، یک شمع استوانه ای شکل امکان تولید انرژی معادل با 32 وات را دارد.

دلیل این که شمع های استوانه ای شکل به مدت زمان طولانی تری می سوزند، این است که این شمع ها از پارافین دیرسوز ساخته شده اند. استفاده از پارافین دیرسوز در ست شمع استوانه ای موجب می شود که مدت زمان سوخت این شمع ها بالاتر شود. این شمع ها از پارافین بدون بو و حساسیت ساخته می شوند و به هیچ عنوان موجب ایجاد دود در زمان سوخت نمی شوند. همین موارد موجب می شود که از این شمع ها در انواع مراسم و مجالس استفاده کرد، چون به هیچ عنوان سبب ایجاد آلودگی محیط نمی شود.

رنگ هایی که در ساخت این شمع ها استفاده شده، موجب کاهش زمان سوخت شمع می شوند. شعله این شمع ها با سوختن فیتیله به سمت پایین حرکت می کند و موم وسط باعث ذوب شمع می شود. برای همین خاطر پارافینی که در اطراف ست شمع استوانه ای وجود دارد، ذوب نمی شوند و این پارافین باقی مانده همانند یک حفاظ شیشه ای اطراف شعله را می گیرد. این امر ظاهر و جلوه ی جذاب و زیبایی به شمع می بخشد. همین موضوع سبب می شود که این شمع ها فاقد اشک باشند.

1 ست شمع استوانه ای

3 ست شمع استوانه ای

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد