عود

access پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 13:28
عود
عود، به نوعی چوب گفته می شود که وقتی شما آن را می سوزانید، بوی خوبی از خود تولید می کند. جالب است بدانید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از طرح ها و ساختار های مختلف عود در بازار موجود است. هر کدام از مدل های این محصول، یک سری خواص ویژه دارند.

البته که این محصول  بیشتر اثرات ذهنی خاصی را بر روی بدن انسان می گذارد. به همین علت هم استفاده از آن در شهر های مذهبی و مراسمات مذهبی خاص رایج است. اگر شما هم به استفاده از این محصول علاقه مند هستید، امروز ما با همراه باشید. در مقاله امروز، ما قصد داریم تا در مورد مهم ترین کاربرد های این خوشبو کننده با شما صحبت کنیم. همچنین، ما یک سری اطلاعات خاص را در مورد عود با کیفیت برای شما آماده کرده ایم.

عود

عود

معرفی عود

در زمان های قدیم، هندی ها از محصولات خوش بویی استفاده می کردند که از تنه درختان ساخته شده بود. نسخه های اولیه این محصول، نوعی چوب بودند که با سوزانده شدن، بوی خوبی را از خود تولید می کردند. ولی، امروزه دیگر این مسئله در مورد همه مدل های این محصول  صادق نیست. عود که با نام هایی همچون هوکرت هم شناخته می شود، از طریق یک مخلوط ویژه تولید خواهد شد. این محصول معمولا با مخلوط یک ماده سوزاننده همچون ذغال و گرد چوب با یک ماده معطر همچون چوب سندل ایجاد می شود. این ترکیب فوق العاده، باعث می شود تا تولید کنندگان بتوانند این محصول جالب را تولید نمایند.

معمولا مردم کشور های آسیایی از این محصول بیشتر استفاده می کنند. کشور هایی همچون هند و چین و ایران، از عود در مراسم های مذهبی خود استفاده می نمایند. البته، از آنجایی که مردم چین و هند رسوم خاص تری دارند، استفاده از این محصول در این کشور ها رایج تر است. انواع این ماده جالب می توانند در رایحه ها و مدل های متنوعی هم به فروش برسند. اگر شما هم قصد خرید عود را دارید، حتما باید به دنبال استفاده از بهترین مدل ها باشید. شما همیشه باید به دنبال خرید محصولاتی باشید که رای شما بیشترین بازدهی ممکن را دارند.

تاریخچه این محصول

اولین استفاده از عود مربوط به معابد هندی و چینی می باشد. افرادی که به بودا اعتقاد دارند، برای اولین بار از این محصول فوق العاده استفاده کردند. آنها از این خوشبو کننده برای دور کردن ارواح تاریک و از بین بردن آنها استفاده می کردند. در طب هایی همچون طب آیورودا، این محصول با نام هایی همچون وسیله معجزه گر هم شناخته می شد. معمولا در هند و چین و سایر کشور هایی که به بودا اعتقاد دارند، درست کردن عود یک فعالیت مذهبی به حساب می آید. ژاپنی هایی که به آیین شینتو اعتقاد دارند هم از آن در موقعیت های مختلفی استفاده می کنند. به همین علت هم این محصول بیشتر کاربرد های مذهبی دارد. البته که در ایران، شما حتما نباید از این محصول در موقعیت های مذهبی استفاده کنید. شما می توانید از انواع عود برای خوش بو تر کردن محیط کار یا خانه استفاده کنید.

عود
عود

هنگامی که استفاده از عود در میان اکثر مردم کشور های آسیایی رایج شد، مردم اروپایی به آن علاقه مند شدند. کم کم این محصول به سایر نقاط جهان هم راه پیدا کرد. ولی نه به عنوان یک محصول مذهبی. افراد از این محصول به عنوان یک خوش بو کننده استفاده می کردند. شواهد نشان می دهند که استفاده از این محصول  به یونان باستان و اوایل قرن هشتم می رسد. مردم یونان باستان و مردمی که قبل از میلاد مسیح زندگی می کردند، این محصول را برای گیاه درمانی به کار می گرفتند. به همین علت هم استفاده از آن در باور اکثر افراد، برای ذهن و روح مفید است. امروزه در بازار ایران مدل های خاصی در این محصول عرضه شده است. این محصولات قدرت زیادی دارند ولی، همیشه از فرمول های قدیمی استفاده نمی کنند.

انواع عود کدام اند؟  

عود در مدل ها و طبع های متنوعی به فروش می رسد. جالب است بدانید که درخت و گیاهی که شرکت های تولید کننده از آنها برای ساخت این محصول  استفاده می کنند، به صورت مستقیم بر روی کیفیت نهایی و نوع عطر تاثیر گذار هستند. مثلا، چوب صندل باعث می شود تا این محصول  طبق سرد و خشک بگیرد. در عوض محصولات که با استفاده از مشک تولید شده اند، طبعی گرم و خشک خواهند داشت.

از نظر طب های سنتی و طب های اسلامی، هر کدام از خواص ویژه عود به نحوی خاص بر روی ذهن انسان تاثیر گذار است. پس، شما همیشه باید به دنبال بهترین مدل عود برای فعالیت مد نظر خود باشید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. از جمله انواع مختلف این محصول می توان به مدل های اصلی و مدل های اسانس دار و شیمیایی اشاره کرد. هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی خاص هم بر روی فعالیت های شما تاثیر گذار است.

مهم ترین خواص عود

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مهم ترین خواص عود چیست و ما اصلا چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مدل های طبیعی عود می توانند یک سری تاثیرات خاص را بر روی بدن انسان بگذارند. این تاثیرات به صورت مستقیم بر روی فعالیت های مد نظر شما تاثیر گذار هستند. این محصولات برای آروماتراپی به شدت مفید هستند. شما می توانید رایحه درمانی را با استفاده از انواع عود انجام دهید. این روش رایحه درمانی، یکی از بهترین، کم خطر ترین، کم هزینه ترین و اثر بخش ترین روش های موجود به حساب می آید که نتایج فوق العاده ای را بر روی بدن شما می گذارد.

عود
عود

معمولا انواع عود باعث می شوند تا فرد سر زنده تر و شاد تر باشد. این مسئله بسته به نوع ساخت این خوش بو کننده متغیر است. شرکت های تولید کننده از فرمول ها و روش های ساخت متنوعی برای طراحی محصولاتشان استفاده می کنند. شما همیشه باید به دنبال خرید عود با کیفیت از بهترین تولید کنندگان و فروشندگان باشید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد