نکاتی که هنگام خرید شمع باید به آنها دقت کنید

شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 14:39
نکاتی که هنگام خرید شمع باید به آنها دقت کنید
مقدمه
خرید شمع مقوله ای است که شاید در نگاه اول امری ساده به نظر بیاید اما، در واقع نکاتی پیرامون این موضوع وجود دارد که باید به آن توجه کرد. اکثر خریداران به هنگام خرید شمع تنها به رنگ و ظاهر آن توجه میکنند.

نکاتی که هنگام خرید شمع باید به آنها دقت کنید

همچنین برخی از افراد نه تنها به نکات خرید شمع توجهی ندارند بلکه، صرفاً جهت تزیین دکوراسیون اقدام به خرید آن میکنند و ممکن است پس از خرید حتی آن را روشن نکنند. درست است که زیبایی ظاهری یک شمع اهمیت زیادی دارد اما اگر مواد سازنده ی یک شمع مرغوب نباشد، نه تنها از ماندگاری و عمر پایینی برخوردار است، بلکه میتواند برای سلامت ما و محیط زیست ضرر داشته باشد. از این رو آگاهی از نکات خرید شمع به شما کمک میکند تا آگاهانه اقدام به خرید کنید و شمع های با کیفیت و مرغوب تری تهیه کنید. از این رو در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا شما را با این نکات آشنا کنیم

شمع باروش          

آگاهی از نکات خرید شمع به شما کمک میکند تا آگاهانه اقدام به خرید کنید و شمع های با کیفیت و مرغوب تری تهیه کنید.

  1. مورد استفاده شمع

اولین موردی که به هنگام خرید شمع باید به آن توجه کنید این است که، شمع مورد نظرتان را به چه مقصودی خریداری میکنید. مکان و نوع مناسبت در استفاده از شمع و انتخاب آن نقش بسزایی دارد. به عنوان نمونه شمعی که در جشن تولد مورد استفاده قرار می گیرد، برای استفاده در مراسم ختم مناسب نیست. همچنین قرار دادن شمع معطر در اتاق مطالعه سبب ایجاد خواب آلودگی در شخص میشود، در صورتی که استفاده از همین شمع به هنگام مدیتیشن و یوگا باعث آرامش روانی میشود. بنابراین درست است که مدلهای گوناگونی از شمع در بازار موجود است اما، به هنگام خرید شمع توجه داشته باشید که علاوه بر توجه به زیبایی ظاهری، برای هر قسمت از خانه و یا هر نوع مناسبتی، شمع مناسب و مرتبط با آن را تهیه کنید.

شمع باروش

مکان و نوع مناسبت در استفاده از شمع و انتخاب آن نقش بسزایی دارد.

 

  1. دقت در انتخاب رنگ شمع

خرید شمع هایی با رنگ های متنوع و جذاب همیشه یکی از علاقه مندی های عموم مردم بوده است. شمع ها دارای رنگ بندی های متنوع هستند. انتخاب رنگ یکی از کلیدی ترین نکات خرید شمع به حساب می آید که باید در گزینش آن دقت کرد. توجه داشته باشید که هر رنگ شمع برای مناسبت و محیط به خصوصی مناسب است. به عنوان نمونه؛ شمع های با رنگ سفید برای استفاده در سرویس بهداشتی یا حمام مناسب تر هستند. به این دلیل که رنگ سفید حس پاکیزگی و تمیزی را در ذهن القا میکند. همچنین شمع های قرمز یا سبز رنگ به دلیل هارمونی رنگ ها برای سفره آرایی شب یلدا بسیار مناسب هستند. همچنین خرید شمع سیاه و یا زرد رنگ برای مراسم هایی چون عزاداری یا ترحیم از گذشته مرسوم بوده است. بنابراین آنچه در بحث انتخاب رنگ به هنگام خرید شمع اهمیت دارد، این است که با توجه به مورد استفاده و متناسب با فضا انتخاب شود تا جلوه ی چشمگیرتری به محیط ببخشد.

 شمع باروش

انتخاب رنگ یکی از کلیدی ترین نکات خرید شمع به حساب می آید که باید در گزینش آن دقت کرد.

 

  1. توجه به جنس موم و فیتیله به هنگام خرید شمع

از جمله مهمترین نکات خرید شمع توجه به جنس موم سازنده ی آن است، زیرا نوع موم به شدت بر کیفیت شمع انتخابی شما تأثیرگذار است. جنس موم شمع بر بسیاری از ویژگی های آن مانند؛ مدت زمان سوخت، سرعت ذوب و ماندگاری آن اثر گذار است. شمع‌هایی که در حال حاضر در بازار موجودند از پارافین، موم عسل، ورقه ی مومی، موم پالم و موم سویا ساخته میشوند. در این میان هر یک از شمع های ساخته شده از موم های مختلف، ویژگی خاص خود را دارد، که شما باید به هنگام خرید شمع به آن توجه داشته باشید. به طور مثال؛ شمع ساخته شده از موم پارافین ارزانتر از سایر انواع شمع است اما، از ماندگاری و دوام کمتری برخوردار است. همچنین این نوع شمع ها به دلیل تولید دوده، میتوانند زمینه ساز بروز مشکلات تهویه ای شوند.

خرید شمع تهیه شده از موم عسل، موم پالم و موم سویا علیرغم قیمت بالاتر، مقرون به صرفه تر می باشد زیرا، این نوع شمع ها از مدت زمان سوخت بیشتر و ماندگاری بالاتری برخوردارند. از این رو تا مدت ها نیازی به خرید مجدد شمع ندارید. همچنین این نوع شمع ها اشک و دوده ی کمی تولید میکنند، به این جهت علاوه بر آنکه برای محیط زیست مضر نیستند، برای استفاده در دکور مناسب تر از سایر انواع شمع هستند. یکی دیگر از مهمترین نکات خرید شمع توجه به جنس فیتیله است. فیتیله های مورد استفاده در ساخت انواع شمع یا مغز فلزی دارند و یا از نخ، چوب و موم ساخته میشوند. در این میان فیتیله های نخی و چوبی بطور یکنواخت و به تدریج میسوزند و از مدت زمان سوخت بالایی برخوردارند. 

شمع باروش

از جمله مهمترین نکات خرید شمع توجه به جنس موم سازنده ی آن است

  1. دقت در انتخاب عطر شمع

یکی دیگر از با اهمیت ترین نکاتی که باید به هنگام خرید شمع به آن توجه کرد، انتخاب رایحه ی مناسب می باشد. شمع معطر در رایحه های متنوعی چون؛ وانیل، قهوه، لاوندر، عطرهای معروف و ... تولید میشود. باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این رایحه ها برای یک محیط یا مورد استفاده ی مشخص مناسب است. از این رو به هنگام انتخاب نوع رایحه، به محیط و نوع مناسبت توجه داشته باشید. به طور کلی خرید شمع با رایحه ی آرامش بخش مانند؛ یاس یا لاوندر جهت استفاده در محیطهای مخصوص استراحت و رایحه های انرژی بخش مانند قهوه یا لیمو برای محیطهای پویاتر مانند سالن پذیرایی و اتاق مطالعه، پیشنهاد میشود.

شمع باروش

یکی دیگر از با اهمیت ترین نکاتی که باید به هنگام خرید شمع به آن توجه کرد، انتخاب رایحه ی مناسب می باشد.

 

جمع بندی

خرید شمع از جمله مواردی است که نکات نهفته ای در خود دارد. این موارد به جهت خرید مقرون به صرفه تر حائز اهمیت هستند. از جمله مهمترین نکات خرید شمع، میتوان به موارد کاربرد، جنس موم، نوع فیتیله، رنگ و رایحه ی شمع است. شما باید قبل از خرید شمع توجه داشته باشید که، می خواهید آن را به چه جهتی و در چه محیطی استفاده کنید. سپس با توجه به آن شمعی را انتخاب کنید که، از نظر ظاهری، رنگ و عطر مناسب آن فضا باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، توجه به جنس موم و نوع فیتیله میتواند سبب شود تا، شمع با کیفیت تر و مرغوب تری انتخاب کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد