مزایای استفاده از شمع در خانه

access سه شنبه 9 فروردین 1401 - 11:29
مزایای استفاده از شمع در خانه
شمع درمانی یکی از روشهای کارآمد در پیشگیری از استرس و درمان اختلالات خواب، افسردگی، سردرد و ... می باشد.

مقدمه

شمع باعث ایجاد حس حمایت و عشق در انسان می شود و نور شعله آن، حس امید را در دل زنده می کند. از قدیم الایام از شمع برای دور کردن تاریکی و انرژی های منفی استفاده می شده است. شمع علاوه بر نقش در زیبا آرایی فضای منزل، خواص درمانی بسیاری به خصوص بر ذهن و روان انسان دارد.

شمع درمانی روشی مؤثر برای کاهش استرس و افزایش سطح خودآگاهی است. در حقیقت نور ملایم شمع، بر روح آدمی اثری آرامش بخش و ترمیم کننده دارد. در فنگ شویی بر استفاده از شمع درمانی در زدودن انرژی های منفی و ایجاد حس شادمانی تأکید شده است.

شمع باروش

شمع درمانی روشی مؤثر برای کاهش استرس و افزایش سطح خودآگاهی است.

 

  1. نقش شمع درمانی در کاهش استرس

شمع درمانی روشی کارآمد در کاهش اضطراب فردی است. امروزه شمع به یکی از ارکان اساسی دکوراسیون منزل تبدیل شده است. شعله ی ملایم شمع سبب پاکسازی انرژی ها منفی میشود و امواجی از انرژی مثبت را با خود به همراه می آورد. این امر سبب کاهش سطح اضطراب و استرس در افراد حاضر در محیط میشود. روشن کردن یک شمع در خانه سبب ایجاد فضایی صمیمی و پر از آرامش در محیط می‌شود. همچنین، با کاهش استرس، سبب افزایش حس شادی و خلاقیت در افراد می‌شود.

شمع باروش

شمع درمانی روشی کارآمد در کاهش اضطراب فردی است.

 

  1. استفاده از شمع در کاهش اختلالات خواب

شمع درمانی میتواند در رفع مشکلات خواب مؤثر باشد. از این رو اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار اختلالات خواب هستند، میتوانید در اتاق خواب خود شمع روشن کنید. روشن کردن انواع شمع در اتاق خواب آرامش روانی فرد را ارتقا داده و سبب میشود تا راحت تر از گذشته به خواب رود. همچنین شمع درمانی باعث زدودن افکار منفی از ذهن میشود و افکار مثبت و امیدوارانه را جایگزین میکند. از این رو فرد دغدغه ی کمتر و آرامش خیال بیشتری خواهد داشت. این امر سبب میشود تا شخص با آسودگی خیال به خواب رود و خواب عمیق تر و با کیفیت تری را تجربه کند.

شمع باروش

شمع درمانی میتواند در رفع مشکلات خواب مؤثر باشد.

  1. شمع درمانی روشی مناسب برای درمان میگرن

افرادی که دارای میگرن هستند در صورت قرار گرفتن در مجاورت عطر های شیمیایی دچار سر درد های شدیدی می شوند. به همین دلیل استفاده از شمع های معطر در محیط های پر رفت و آمد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شمع مومی به هنگام روشن شدن، از خود رایحه و بوی عسل منتشر می کند که به هیچ عنوان باعث سردرد نمی شود. شمع درمانی با استفاده از شمع مومی باعث ایجاد حس آرامش در افراد می گردد و در بهبود یافتن سردرد مؤثر است. همچنین رایحه ی نعناع شمع معطر، باعث تحریک سیستم عصبی می گردد و در درمان میگرن بسیار تأثیرگذار است.

شمع باروش

شمع درمانی با استفاده از شمع مومی باعث ایجاد حس آرامش در افراد می گردد و در بهبود یافتن سردرد مؤثر است.

 

  1. نقش شمع در کاهش آلاینده های هوای محیط

شمع مومی یکی از بهترین انواع شمع محسوب می شود و این امر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این شمع می باشد. شمع مومی به دلیل استفاده از مواد اولیه ی طبیعی، دود و گازهای مضر تولید نمیکند. این امر باعث می شود که علاوه بر آسیب نرساندن به محیط زیست، برای سلامت انسان نیز بدون ضرر باشد.

شمع مومی به هنگام سوختن یون های منفی تولید می کند. یون منفی، یون های مثبتی را که در اثر آلودگی در هوا منتشر شده اند، خنثی می کند. این امر سبب از بین رفتن بوی نامطبوع، غبار و قارچ های موجود در هوا میشود. این فرآیند تنفس را به خصوص برای افرادی که دچار آسم و آلرژی هستند، بسیار آسان می کند.

شمع باروش

 

شمع مومی با داشتن ساختار کاملاً طبیعی، در هنگام سوختن تولید اشک نمی کند و سبب بروز سوختگی و آتش سوزی نمیشود.

  1. رایحه درمانی با استفاده از شمع معطر

حس بویایی یکی از قوی ترین حواس انسان به شمار می رود. بوی بعضی از گیاهان دارای خواص درمانی می باشد. به عنوان مثال؛ رایحه ی نعناع در شمع معطر باعث هوشیاری و ایجاد تمرکز و رایحه ی یاس باعث افزایش سیستم ایمنی بدن فرد می شود. از شمع معطر رزماری برای درمان برونشیت و سرماخوردگی و از شمع های با رایحه اکالیپتوس، در درمان بیماری های ریوی و مبتلایان به آسم استفاده میشود. شمع درمانی همچنین در درمان رماتیسم و آرتروز بسیار مفید است. تأثیر رایحه های مختلف بر رفتار انسان نیز امری شناخته شده است. عطر و بوی گل ها، انواع چوب و میوه ها باعث به وجود آمدن حس تازگی در انسان می شود. شمع معطر تأثیر روانی مثبتی بر ذهن افراد می گذارد که به آن آروماکولوژی می گویند.

شمع باروش

. شمع معطر تأثیر روانی مثبتی بر ذهن افراد میگذارد.

  1. استفاده از شمع معطر در درمان افسردگی

شمع درمانی با استفاده از رایحه ی شمع معطر یاس باعث ایجاد نشاط می شود و خاصیت ضد افسردگی بالایی دارد. شمع معطر رزماری تأثیر آرامش بخشی فزاینده ای بر سیستم عصبی می گذارد. تحقیقات نشان میدهد که، استشمام رایحه های دلنشین، سیستم عصبی بدن انسان را تحت تأثیر قرار داده و منجر به بروز واکنش های عصبی مثبت میشود. شمع معطر می تواند احساسات مثبت را در افراد برانگیزد. احساساتی مانند آرامش روحی و جسمی، افزایش تمرکز و انگیزه از جمله احساسات مثبت هستند.

استفاده از انواع شمع در روشهای درمانی مانند؛ آروماتراپی و رایحه درمانی یکی از ارزانترین و اثربخش ترین روشها در درمان افسردگی است. همچنین روشن کردن شمع معطر و متصاعد شدن رایحه ی آن، در پیشگیری از ابتلا به استرس و خستگی و ایجاد آرامش در فرد مؤثر است. در آیین فنگ شویی نیز بر خواص شمع و استفاده از آن تأکید شده است زیرا رایحه ی شمع معطر را، از بین برنده ی انرژی های منفی از فرد و محیط می داند.

شمع باروش

شمع درمانی یکی از ارزانترین و اثربخش ترین روشها در درمان افسردگی است.

جمع بندی

خواص شمع محدود به روشنایی و گرما بخشی نمیشود. بلکه امروزه از خواص انواع شمع در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود. شمع درمانی روشی است که امروزه به طور گسترده و به ویژه در روان درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. شمع ها در آیین فنگ شویی به عنوان ابزاری مقدس، شفا بخش و تسکین دهنده به شمار می آیند. امروزه از انواع شمع در ایجاد حالات مثبت روحی، درمان افسردگی و ایجاد شادابی و نشاط در محیط استفاده میشود.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد