موارد کاربرد شمع استوانه ای و مزیت های آن

access یکشنبه 7 فروردین 1401 - 14:19
موارد کاربرد شمع استوانه ای و مزیت های آن
شمع استوانه ای در طرح و اندازه های مختلف و رنگ های جذاب تولید میشود. این شمع به دلیل مزیت هایی که در استفاده دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مقدمه

شمع استوانه ای یکی از انواع مدلهای شمع می باشد و دلیل نام گذاری آن به این اسم، فرم ظاهری آن می باشد. فرم ظاهری این شمع به گونه ای است که با اکثر دکوراسیون ها تطابق پیدا میکند. شکل ظاهری خاص آن به گونه ای است که بسیار راحت روی سطوح قرار می گیرد و نیازی به قرارگیری در جا شمعی ندارد. استفاده از شمع استوانه ای در مراسمات، مجالس و نیز دکوراسیون منزل زیبایی محیط را دو چندان میکند. این امر نشان میدهد که برای زیبا آرایی یک فضا، نیازی به صرف مبالغ زیاد نیست. هر شخص میتواند با استفاده از خلاقیت و سلیقه ی خود با به کارگیری لوازم تزئینی حتی ارزان، به دکوراسیون محیط دلخواه خود زیبایی ببخشد. شمع یکی از لوازم تزئینی با قیمت مناسب می باشد که، علاوه بر صرفه ی اقتصادی به منزل شما جلوه ای شیک می بخشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با شمع های استوانه ای و ویژگی های آنها آشنا شوید.

 

شمع و انواع آن

شمع حتی در زمانهای گذشته از جمله کاربردی ترین وسایل به شمار می آمده است و از آن به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شده است. شمع ها در شکل، طرح و رنگ های متنوع و به جهت مناسبت ها و مصارف گوناگون ساخته و عرضه میشوند. از این رو با هر سلیقه ای سازگار هستند و هر شخص میتواند بسته به نوع مصرف و نیاز خود از میان آنها انتخاب کند. از جمله انواع شمع میتوان به شمع های استوانه ای، قلمی، مکعبی و ... اشاره کرد. جالب است بدانید که شمع قلمی از جمله ابتدایی ترین انواع شمع بوده و همواره در سفره آرایی های کلاسیک از آن استفاده میشود. در گذشته از این نوع شمع در تأمین نور دالان ها، اتاق ها و روشن کردن مسیر راهرو ها استفاده می شده است. همچنین از آن در جا شمعی چلچراغ ها، شمعدان سفره ی عقد یا هفت سین استفاده می شود.

شمع های استوانه ای نیز از دیگر انواع شمع ها هستند که، در طرح و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. شمع استوانه ای بیشتر به جهت مصارف تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. این شمع با ظاهر مینیمال و شکل خاص خود سبب زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منزل شما میشود.

 شمع و انواع آن

مردم به خصوص در کشور ما، از انواع شمع در مراسم ها و مجالس جهت تزئین و سفره آرایی و یا به نشانه ی یادبود استفاده می کنند.

 

شمع های استوانه ای

شمع استوانه ای به علت شکل ساده ای که دارد قابلیت آن را دارد که در اندازه ها و طرح های مختلف ساخته شود. این نمونه از شمع علاوه بر مصارف عادی در زیبا آرایی دکوراسیون منزل، مجالس و مراسم های مذهبی استفاده می شود. از جمله مزیت های این شمع نسبت به انواع دیگر آن است که، به راحتی و بدون نیاز به جا شمعی روی سطوح قرار می گیرد. با این وجود بسیاری از جا شمعی ها در طرح ها و ابعاد مختلف برای آن ساخته و عرضه شده است.

شمع استوانه ای از جمله پرکاربردترین شمع هاست و برخی انواع معطر آن در ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن مورد استفاده قرار می گیرد. نقش شمع در این فعالیت ها گرما و آرامش بخشی به روح و روان آدمی است و فضایی دلنشین و پر از آرامش به وجود می آورد . جالب است بدانید که در آیین فنگ شویی نیز به استفاده از شمع در زندگی روزمره تأکید شده است. شمع استوانه ای با توجه به ویژگی های ظاهری منحصر به فرد و مزیت هایی که نسبت به شمع های دیگر دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شمع و انواع آن

شمع های استوانه ای از جمله پرفروش ترین شمع های موجود در بازار می باشند.

برخی از ویژگی های شمع استوانه ای

شمع های استوانه ای ساخته شده از مواد اولیه ی مرغوب، به مدت طولانی تری می سوزند. به عنوان مثال شمع استوانه ای با ارتفاع 7 سانتی متر میتواند تا 45 ساعت به صورت مداوم روشن باقی بماند. همچنین مدلهای با ارتفاع 14 سانتی متر از مدت زمان سوخت 90 ساعتی برخوردارند. جالب است بدانید که، یک شمع استوانه ای میتواند انرژی معادل با 32 وات تولید کند. شمع های استوانه ای عموماً از پارافین دیر سوز ساخته می شوند. این امر سبب میشود که از مدت زمان سوخت بالاتری برخوردار باشند. شمع های استوانه ای دارای پارافین بدون بو و ضد حساسیت هستند و از این رو ایجاد دود نمی کنند. این امر آنها را به نوع مناسبی از شمع برای استفاده در مراسم و مجالس گوناگون تبدیل میکند.

شمع و انواع آن

شمع استوانه ای در اندازه و طرح های مختلف و رنگ های متنوع و جذاب ساخته  و عرضه می شوند.

برخی از ویژگی های ظاهری شمع های استوانه ای

شمع های استوانه ای به علت شکل ظاهری کارآمد، پس از سوختن و اتمام سبب ایجاد آلودگی محیط نمی شوند. این نوع شمع ها در اندازه و طرح های مختلف با رنگ های زیبا و متنوع تولید می شوند. تکنولوژی به کار رفته در ساخت شمع استوانه ای به نحوی است که از عمر بالایی برخوردار است. همچنین رنگ استفاده شده در ساخت ترکیبات این نوع از شمع ها، سبب کاهش زمان سوخت شمع میگردد. شعله ی شمع های استوانه ای با سوختن فتیله به سمت پایین حرکت می کند و موم وسط شمع را ذوب می کند. در این حالت پارافین اطراف شمع ذوب نمی شود. پارافین باقیمانده همچون حفاظ شیشه ای اطراف شعله را فرارگرفته و ظاهر زیبایی به آن می بخشد. به همین دلیل این نوع شمع فاقد اشک باشد.

شمع و انواع آن

شمع های استوانه ای در مدل های معطر نیز ساخته میشوند و با رایحه ی دلنشین خود، فضایی آرامش بخش ایجاد میکنند.

جمع بندی

شمع استوانه ای به دلیل مواد مرغوب به کار رفته در ساختار آن، دود و بوی نامطبوع تولید نمی کند. پارافین به کار رفته در این نوع شمع از نوع بدون دود و بی بو می باشد. از این رو حتی افرادی که نسبت به بو آلرژی دارند میتوانند از آن یا انواع غیر معطر آن استفاده کنند. شمع استوانه ای دارای مدت زمان سوخت بالاتری نسبت به شمع های دیگر بوده و در اشکال و رنگ های متنوعی تولید می شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد