کاربرد شمع های عطری و تزئینی

access یکشنبه 7 فروردین 1401 - 13:56
کاربرد شمع های عطری و تزئینی
شمع عطری و تزئینی در طرح و اشکال مختلف و نیز در انواع عطری و بی بو تولید شده و جهت مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدمه

شمع از دیرباز جزء جدا نشدنی جشن ها، عزاداری ها و سالگرد ها بوده است. شمع ها در اشکال و طرحهای مختلف و در انواع عطری و غیر معطر تولید می شوند. شمع های موجود در بازار دارای تنوع ظاهری بالایی هستند و کاربری متفاوتی دارند. ولی در کل شمع های موجود، به دو دسته شمع عطری و شمع غیر معطر تقسیم می شوند. در این میان برخی شمع ها نیز کاربرد تزئینی دارند. شمع تزئینی نقش مهمی در تزئین منازل و مهمانی ها دارد. استفاده از شمع تزئینی در طرح های متناسب با چیدمان منزل، میتواند جلوه ای خاص و شیک به دکوراسیون منزل شما بدهد. از شمع تزئینی بیشتر در زیبا آرایی فضای مجالس و مراسمات استفاده می شود.

 

برخی از ویژگی های شمع عطری

از جمله مهم ترین ویژگی های شمع عطری، انتشار بوی مطبوع در فضای اطراف است. این شمع معطر مانند عطر های با کیفیت دارای سه نت آغازین، میانی و پایانی می باشد. انتخاب رایحه ی شمع عطری امری کاملاً سلیقه ای می باشد. استفاده از رایحه های مطبوع و آرامش بخش در محیط هایی که برای استراحت از آنها استفاده می شود، تأثیر مثبتی بر سلامت ذهن و روان دارد. همچنین استفاده از رایحه های انرژی بخش در محیط هایی که فعالیت در آن زیاد است، به آن فضا پویایی و نشاط می بخشد.

 شمع عطری

استفاده از شمع های عطری به خصوص در فضای استراحت، سبب آرامش روح و روان میشود.

 

موارد کاربرد شمع عطری

  1. خواص درمانی شمع عطری

بو و عطر گل ها، انواع چوب و میوه ها باعث ایجاد حس تازگی در انسان می شود. علاوه بر این بوی برخی از گیاهان دارای خواص درمانی می باشد. اثر بخشی رایحه های مختلف بر میزان تمرکز و آرامش افراد، امری شناخته شده است. شمع عطری می تواند سبب ایجاد احساسات مثبت در افراد شود. این احساسات میتواند در قالب، افزایش انگیزه و تمرکز، افزایش میزان آرامش روحی و جسمی خود را نشان دهد. همسو با روشن کردن شمع، تبخیر مواد معطر موجود در قسمت موم، سبب انتشار رایحه ی آن میشود.

خواص شمع عطری

انتشار رایحه ی ساطع شده از یک شمع عطری در فضا، سبب ایجاد تمرکز و آرامش بیشتر در روان افراد میشود.

 

  1. رایحه درمانی با استفاده از شمع عطری

سالهاست که از عصاره گیاهانی که خاصیت درمانی دارند، در درمان انواع بیماری های روحی و جسمی استفاده میشود. انسانها از دیرباز عصاره ی گیاهان را با استفاده از روش های مختلف تبخیر کرده و با استشمام آن، به درمان بیماری های خود کمک می کردند. به عنوان مثال شمع عطری با رایحه نعنا سبب هوشیاری و ایجاد تمرکز در فرد می شود. رایحه ی اکالیپتوس در درمان بیماران مبتلا به آسم و بیماری های ریوی تاثیرگذار است. شمع عطری با رایحه یاس نیز باعث ایجاد پویایی و نشاط در افراد می شود و خاصیت ضد افسردگی دارد. همچنین از شمع معطر رزماری برای درمان بیماری هایی چون برونشیت و سرماخوردگی استفاده میشود.

 شمع عطریشمع عطری

شمع عطری با عصاره ی رزماری علاوه بر خاصیت آرامش بخشی، بر درمان سرماخوردگی و برونشیت نیز مؤثر است.

برخی از ویژگی های شمع تزئینی

در فرآیند ساخت شمع تزئینی علاوه بر استفاده از طرح های زیبا، به کیفیت ساخت شمع نیز بسیار توجه شده است. در برخی از انواع مدلهای شمع تزئینی از رایحه های متنوع عطر های معروف، میوه ها و گل ها استفاده می شود. شمع تزئینی دارای ساختاری حاوی عطر های طبیعی است که به هنگام روشن شدن، رایحه ی منتشر شده از آن فضای خانه را بسیار خوشبو میکند. میتوانید در مهمانی ها و مراسمات از شمع تزئینی، که علاوه بر بهره مندی از عطر و بویی دلنشین، ظاهری متنوع و جذاب دارد، استفاده کنید.

 شمع تزئینی

شمع های تزیینی در شکل، طرح و اندازه های مختلف و رنگ های زیبایی تولید می شوند.

موارد کاربرد شمع تزئینی

  1. استفاده در زیبا آرایی محیط و مجالس مختلف

شمع تزئینی را میتوان هم به صورت خاموش و هم به صورت روشن در مناسبت های معمول و خاص استفاده کرد. میتوان شمع های تزئینی که دارای طراحی زیبا هستند را به روی میز کار، کنار شومینه و یا حتی کنار تخت خواب قرار داد. فرم زیبای این شمع سبب شده که، با هر نوع دکوراسیونی سازگار باشد و ظاهری خیره کننده و جذاب به محیط ببخشد. با استفاده از شمع تزئینی می توانید با حداقل هزینه، فضای محل زندگی خود را زیباتر کنید. شمع های تزئینی از پارافین ضد حساسیت ساخته می شوند و ایجاد دود نمی کنند. از این رو برای استفاده در تزئینات مراسمات گوناگون مناسب هستند.

شمع تزئینی

انواع مختلفی از شمع تزئینی وجود دارد که به جز استفاده در موارد معمولی، میتوان از آن در تزئین انواع دکوراسیون استفاده کرد.

  1. ایجاد نشاط و آرامش در محیط

شمع تزئینی معطر با ایجاد آرامش در محیط، می تواند دورهمی هایی خاطره انگیز برای شما رقم بزند. مطالعه در در سکوت و در کنار یک شمع روشن زیبا، حس آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. زیبایی برخی از شمع های تزئینی به قدری است که میتوان آن را به عزیزان هدیه داد. برخی از شمع های تزئینی دارای طرح های مفهومی بسیار زیبایی هستند. در ساخت بعضی دیگر نیز از طرح های فانتزی سرگرم کننده استفاده شده است. این تنوع سبب می شود که در تزئین و ایجاد فضایی دلنشین انتخاب های زیادی در اختیار داشته باشید.

شمع تزئینی

انواع معطر شمع تزئینی علاوه بر جنبه زیبا آرایی محیط با پخش رایح های دلنشین، به فضا آرامش می بخشد.

جمع بندی

شمع عطری در رایحه های متنوعی تولید و به بازار عرضه میشود. هر یک از انواع این رایحه ها میتواند برای یک محیط یا کاربری خاص مورد استفاده قرار بگیرد. شمع عطری می تواند جایگزین مناسبی برای عود باشد. جالب است بدانید که تنوع رایحه شمع های معطر از عود های موجود بیشتر است. همچنین در طرح و رنگ های مختلف و متناسب با هر نوع سلیقه ای تولید می گردند. شمع های تزئینی در اشکال و اندازه های مختلف و طرح و رنگ های زیبا و خاص تولید می شوند. شما میتوانید از انواع شمع تزئینی در زیبا آرایی دکوراسیون مجالس مختلف بهره ببرید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد