فواید درمانی شمع ها

مهدی بابایی سه شنبه 21 دی 1400 - 11:46
فواید درمانی شمع ها
امروزه شمع ها نه فقط یک منبع نور تزئینی، بلکه ابزاری شفابخش محسوب می شوند که با رایحه بینظیر خود می توانند چنان تأثیری بر روح و روان شما بگذارند که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد!

فواید درمانی شمع ها

رازهای نهفته در شمع

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا روشن کردن یک شمع و سوسوی نور زیبای آن حس خوبی در ما ایجاد می کند؟ چه قدرتی در این نور نهفته است که تا این حد می تواند انرژی بخش و تأثیر گذار باشد؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید بنا بر باور گذشتگان، شمع ها نمادی بودند از ۴ عنصر حیاتی آب، خاک، آتش و باد و به همین دلیل شمع ها برای آن ها مقدس بشمار می آمدند. آن ها اعتقاد داشتند نور شمع نمادیست از آتش پاک، بدنه شمع سمبلی از خاک، اشک شمع نماد آب و دود برخواسته از آن نیز نماد باد بوده و با سوختن هر شمع، این چهار عنصر حیاتی انرژی ای پاک را به دنیای اطراف خود می بخشند. آن ها این حرارت و انرژی را شفابخش روح و جسم انسان می دانستند. تفکری که بعد از قرن ها، برای انسان معاصر نیز باورپذیر است!

امروزه شمع ها نه فقط یک منبع نور تزئینی، بلکه ابزاری شفابخش محسوب می شوند که با رایحه بینظیر خود می توانند چنان تأثیری بر روح و روان شما بگذارند که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد! پس برای شناخت هرچه بیشتر تأثیرات فوق العاده شمع  های معطر و انرژی بینظیر آن ها با ادامه مطلب همراه ما باشید.

رایحه درمانی توسط شمع

یکی از موضوعات جالب توجه در چند سال اخیر، توجه به تأثیرات مثبت و خواص درمانگر رایحه بر سلامت روح و روان انسانهاست. در این میان شمع های معطر به عنوان ابزاری محبوب، با مزایای غیرقابل انکار، نقش پررنگی در علم رایحه درمانی ایفا نموده اند . این شمع ها که با نام شمع های آروماتراپی نیز شناخته می شوند با مزایای درمانی خود تا حد زیادی در بهبود سلامت روح و بهزیستی انسان موثر بوده و جایگاه ویژه ای در حوزه “رایحه درمانی” پیدا کرده اند. اما چگونه می توانیم از خواص درمانی شمع ها بهره ببریم؟

چگونه با استفاده از شمع انرژی منفی را از خود دور کنیم

در حقیقت می توان شمع ها را راهی دانست برای رسیدن به آرامش عمیق روح و ذهن و یا حتی یک عامل محرک جهت افزایش تمرکز ، تمدد اعصاب ، کاهش استرس و مهمتر از همه،  راهی بینظیر برای درمان افسردگی و دور کردن هرگونه انرژی ناپاک و منفی از اطراف ما . تنها کافیست به قدرت متافیزیکی و درمانگر شمع باور داشته باشید!

اگر حس می کنید دنیایی تاریک وجود شما را فراگرفته و اثری از سرزندگی درون خود حس نمی کنید سعی کنید نور را به درون وجود خود راه دهید و این دنیای تیره و تاریک افسردگی را شکست دهید ! اما چگونه؟

ذهن خود را از هر چیزی در این دنیای مادی رها کنید، شمعی را روشن کنید و به شعله رقصان آن نگاه کنید. سپس چشمان خود را ببندید و با ذهنی خالی از هرگونه انرژی منفی، نفسی عمیق بکشید تا با تمام وجود نور و حرارت را حس کنید. کافیست کمی صبر کنید و نظاره گر باشید چگونه روح و روان شما غرق در انرژی ای مثبت و عاری از هرگونه ناپاکی خواهد شد!

پس شمعی با رایحه ای مناسب با حس و حال خود پیدا کنید و با قرار دادن آن در محیط اطراف خود، هرگونه انرژی منفی را از خود دور کنید. اما مطمئناً این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که چه شمعی و با چه رایحه ای مناسب شماست و می تواند تأثیر مثبتی بر درمان افسردگی شما داشته باشد؟ برای رسیدن به جواب این سؤال همراه ما باشید!

اثر شمع بر کاهش استرس و درمان افسردگی

در واقع شما با روشن کردن یک شمع معطر، با تحریک حفره بینی ، آغازگر فرآیندی جادویی هستید! استنشاق رایحه شمع ها با تحریک گیرنده های مغزی بطور مستقیم، روح و روان شما را هدف قرار داده و به شکل معجزه آسایی می تواند در خلق و خوی انسان تأثیرگذار باشد!

طبق تحقیقات، روشن نمودن شمع ها هنگام خواب نیز ، حتی برای مدتی کوتاه، می تواند تأثیری  چشمگیر بر کیفیت خواب بگذارد . و البته از مهمترین خواص به کار بردن شمع ها در دنیای اطرافمان، کاهش استرس و درمان افسردگیست. تنها کافیست شمعی با رایحه ای مناسب انتخاب کنید. این شمع ها با رایحه هایی بشدت آرامش بخش می توانند انرژی مثبت غیر قابل باوری را پیرامون شما ایجاد کنند.

استنشاق عطر فوق العاده این شمع ها ، ضمن تحریک ذهن، سطح انرژی را درون شما تا حد زیادی افزایش داده و به این وسیله به تسکین ذهن شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کلام آخر

برای رسیدن به حسی خوب و ایجاد محیطی پر از آرامش شمع ها را فراموش نکنید! آنها با پاکسازی محیط و بخشیدن شور و حرارت به درون شما، قدرت شگفت آوری را به شما خواهند بخشید!

باروش در این راه همراه شماست...

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد