بررسی اجمالی شمع دست ساز

دوشنبه 13 تیر 1401 - 07:17
بررسی اجمالی شمع دست ساز
بررسی شمع دست ساز:
شمع دست ساز یکی از آیتم های بسیار مهم و تاثیر گذار در فنگ شویی می باشد. شمع ها برای دفع انرژی های منفی از قدرت بالایی برخوردار هستند.

بررسی اجمالی شمع دست ساز

انواع مدل های شمع ها فضای اطراف خود را گرم می کنند و موجب می شوند که استرس را از فضای اطراف دور نمایند. برای همین خاطر در اکثر مراسم ها و آیین های مختلف و در تمرینات یوگا و یا سالن های ماساژ و ... از انواع مدل های شمع ها استفاده می کنند. خرید انواع مدل های شمع ها به خصوص شمع دست ساز برای انواع محیط ها، باعث می شود که در آن فضا حال و هوایی خاصی ایجاد شود. با استفاده از انواع مدل های شمع دست ساز در تمامی قسمت های خانه و یا حتی محیط کار می توان موجب ایجاد یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد شد.

شمع ها از خواص بسیار زیادی برخوردار هستند، به این صورت که علاوه بر این که زینت بخش فضای اطراف خود می شوند، تمامی انرژی های منفی را می توانند از بین ببرند. شمع ها به فضا جان می دهند و انرژی های مثبت را از خود ساطع می کنند. استفاده از این آیتم ها می تواند  بهترین درمان برای اشخاصی که بیشتر اوقات دچار استرس می شوند، باشد. با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده، روشن کردن انواع مدل های شمع، یک ربع قبل از خواب می تواند حس آرامش را در افراد ایجاد کرده و باعث خواب عمیق و راحت در آن ها شود. از دیگر ویژگی ها و خواص انواع مدل های شمع ها در پاکسازی محیط از تمامی انرژی های منفی می باشد.

چه افرادی سراغ خرید شمع های دست ساز می روند؟

شمع دست ساز مناسب ترین گزینه برای افرادی است که در خرید آیتم های دکوری خود بسیار حساس هستند. شمع دست ساز به دلیل مدل های منحصر به فردی که دارد، می تواند بهترین گزینه برای چنین افراد خاص پسند باشد. شمع دست ساز علاوه بر این که از جذابیت بسیار خاصی برخوردارند، با عشق و هنر دست یک هنرمند عجین شده است. این امر باعث می شود که شمع ها انرژی دست هنرمند را در خود حفظ کرده و با روشن کردن آن فضایی خیره کننده و آرامش بخشی در محیط ایجاد شود.

ظرافت و زیبایی را با خرید شمع دست ساز می توان حس کرد، چون این شمع ها انتخابی خاص و منحصر به فرد هستند.  شمع های دست ساز دارای انواع مدل ها هستند و از آن ها می توان به عنوان یک اکسسوری تزیینی استفاده کرد. شمع دست ساز به خاطر این که در طراحی و ساخت آن ها از ترکیبات ویژه و متفاوتی استفاده می شود، جلوه ای خاص و کیفیت بسیار عالی نسبت به دیگر شمع های کارخانه ای به محیط می بخشد. مطمئن باشید که در دکوراسیون داخلی شما، یکی از تاثیر گذار ترین عناصر، شمع های دست ساز خواهند بود.

شمع دست ساز باروش

1 شمع دست ساز

انواع مدل های شمع های دست ساز به صورت زیر هستند:

  • شمع دست ساز مخزن دار جادو: یکی دیگر از انواع مدل های شمع دست ساز، شمع های مخزن دار جادو هستند. این شمع های دست ساز تا به امروز به عنوان یکی از پرفروش ترین مدل های شمع دست ساز شناخته شده اند و محبوبیت ویژه ای در بین طرفداران خود تا به الان داشته اند. در مخزن این شمع ها به جای پارافین و یا الکل از سوخت مخصوصی استفاده شده است که بدون هیچ گونه بو و دودی می باشد. در داخل ظرف این شمع ها، نوعی ماسه ی خاص قرار داده شده است. این ماسه ها کاربرد بسیار ویژه ای در مدیتیشن و یوگا دارد. از شمع های دست ساز مخزن دار بیشتر در سالن های یوگا و مدیتیشن استفاده می شود.
  • شمع های بتنی، سرامیکی و شیشه ای: شمع های بتنی، سرامیکی و شیشه ای یکی دیگر از انواع مدل های شمع های دست ساز می باشد که از ظاهری چشم نواز و گیرایی برخوردار می باشد. در داخل شمع های شیشه ای از انواع گل و گیاهان استفاده شده است که با روشن کردن شمع، موجب ایجاد جلوه ای بسیار خاص در محیط اطراف می شود.
  • شمع های تزیینی خاص با کاورهای نقره، طلا و مس: برای ساخت بعضی از مدل های شمع دست ساز از کاورهای گوناگونی مانند طلا، مس و نقره استفاده می شود. این شمع ها در انواع اندازه های مختلف تولید می شوند. به دلیل انواع متریال های زینتی که در تولید این شمع ها استفاده می شوند، در هنگام سفارش و یا خرید، می توانید با توجه به نوع دکوراسیون خود یکی از مدل های آن را انتخاب کنید.

شمع دست ساز باروش

2 شمع دست ساز

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع دست ساز:

شمع سازی و ساخت شمع دست ساز امروزه به  یکی از هنرهایی تبدیل شده است که اکثر بانوان  با آموزش آن اقدام به کسب درآمد می کنند. ساخت شمع های دست ساز کار سخت و دشواری نمی باشد و همه می توانند خیلی راحت در منزل خود با تهیه ی چندین قلم وسایل شمع های دست ساز زیبایی را طراحی و درست کنند. لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع دست ساز به صورت زیر هستند:

  • موم: برای ساخت شمع از پارافین، موم سویا، موم عادی و یا موم طبیعی استفاده می کنند. بهتر است که قبل از ذوب کردن این موم ها، آن ها را با استفاده از چاقو به قطعات کوچکتر تبدیل کنید تا کار با آن راحت تر شود.
  • فیتیله شمع: باید در زمان خرید فیتیله، به ضخامت آن نهایت دقت را داشته باشید. چون برای ساخت شمع دست ساز شیشه ای نیاز به فیتیله های بسیار ضخیمی دارید.
  • ظرفی برای ذوب موم: ظرف های مخصوصی برای ذوب موم در لوازم شمع سازی فروشی وجود دارند، که می توانید از آن جا تهیه کرده و برای ذوب کردن موم شمع استفاده کنید. البته برای ذوب موم می توانید از قابلمه های کهنه ی موجود در خانه هم استفاده کنید. 
  • ظرف شمع : برای ساخت شمع دست ساز شیشه ای می توانید از ظرف های شیشه ای مربا و یا سس استفاده کنید.
  • قاشق چوبی: از قاشق چوبی برای هم زدن موم استفاده می شود، و یا برای خرد کردن تکه های موم به قطعات کوچکتر از کفگیر و یا قاشق چوبی می توان استفاده کرد.

 شمع دست ساز باروش

3 شمع دست ساز

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد