بررسی اجمالی در مورد شمع تولد

دوشنبه 13 تیر 1401 - 02:36
بررسی اجمالی در مورد شمع تولد
نحوه ی محاسبه ی عدد شمع تولد:
شمع تولد یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز برای کیک تولد رویایی می باشد. روی کیک تولد شمع عددی و یا تعدادی شمع می گذارند و صاحب تولد در زمان فوت کردن شمع های جشن تولدش، آرزو می کند.

بررسی اجمالی در مورد شمع تولد

شاید در ابتدا انتخاب مدل شمع خیلی کار ساده ای به نظر بیاید. ولی باید برخی موارد را به هنگام انتخاب و خرید شمع تولد رعایت کنید، به عنوان نمونه: شمع تولد باید متناسب با تم تولد، سلیقه ی هر شخص، سن او  و نوع کیک باشد. در صورتی که تمامی این موارد به درستی انتخاب شوند، جزئیات تولد را  بی نقص می کند.

 نحوه ی محاسبه ی عدد شمع تولد یکی از سوال هایی است که می تواند ذهن افراد را در زمان تهیه ی شمع درگیر کند. عدد شمع باید معادل یک سال کمتر از سن شخص در روز تولد انتخاب شود. به این صورت که شخص در روز تولد خود با فوت کردن شمع ها نشان می دهد که این سال را پشت سر گذاشته و وارد سال جدیدی از زندگی خود می شود.

شمع تولد

1 شمع تولد

بررسی انواع مدل های شمع برای تولد:

در زمان های گذشته متاسفانه شمع های تولد از تنوع زیادی برخوردار نبودند، ولی امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب انواع مدل های شمع تولد وجود دارند. از جمله مدل های شمع تولد به شرح زیر هستند:

  • شمع تولد کارتونی و تم دار: شمع های تم دار مناسب تولدهایی است که تم خاصی دارند. این مدل از شمع ها بیشتر مورد علاقه ی بچه ها می باشد و کودکان خیلی ترجیح می دهند که این شمع ها را بر روی کیک تولد خود ببینند. در صورتی که دوست شما به یک شخصیت کارتونی بسیار علاقه داشته باشد، می توانید با خرید این شمع های عروسکی بر روی کیک تولدش او را شگفت زده کنید. مدل های شمع های کارتونی به شکل میکی موس، باب اسفنجی، سگ های نگهبان، پوکویو و انواع پرنسس های دیزنی و ... در بازار موجود می باشند.
  • شمع تولد عددی: از زمان های گذشته تا به امروز یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مدل های شمع تولد، شمع های عددی هستند. دلیل محبوبیت شمع های عددی به خاطر این است که، در سال های آینده وقتی که تصاویر تولد را نگاه می کنید، به خاطر عدد روی شمع ها متوجه می شوید که این عکس مربوط به تولد چند سالگی است. این مدل از شمع ها، یکی از پرفروش ترین مدل های شمع های تولد هستند. ولی خوب بعضی از افراد با بالاتر رفتن سن خود، دوست ندارند از این شمع ها استفاده کنند. حتما زمانی که می خواهید برای فرد دیگری کیک تولد بگیرید و او را سوپرایز کنید، به این موضوع دقت کنید.  
  • شمع تولد با طرح تاریخی: برای افرادی که عاشق تاریخ هستند و در این زمینه فعالیت می کنند، بهترین مدل شمع برای کیک تولد آن ها، انتخاب یک شمع تولد با طرح تاریخی است.
  •                                                                                          شمع تولد

2 شمع تولد

بررسی دیگر مدل های شمع برای تولد:

  • شمع تولد عاشقانه: اگر قصد دارید یک تولد خاطره انگیز و عاشقانه ای را برای شخص خاصی رقم بزنید، حتما به سراغ شمع های عاشقانه ای که به شکل های قلب و ... هستند، بروید. استفاده از این شمع ها با تم عشق یک فضای رویایی را ایجاد می کند.
  • شمع های میوه ای: شمع های میوه ای یکی از بامزه ترین مدل های شمع تولد است که برای هر تم و کیکی می توان استفاده کرد. شمع های میوه ای به شکل میوه های هستند که می توانید مدل میوه ی محبوب خود را به عنوان شمع تولد انتخاب کنید.
  • شمع های موزیکال: یکی از خاص ترین و متفاوت ترین مدل های شمع تولد، شمع های موزیکال می باشند. این مدل از شمع ها می توانند یک تولد به یاد ماندنی و متفاوتی را رقم بزنند.
  • شمع تولد مخملی: شمع های مخملی یکی دیگر از انواع مدل های شمع های تولد می باشند که در رنگ ها و طرح های گوناگونی طراحی و تولید می شوند. شمع های مخملی جدید ترین مدل های شمع تولد هستند که یک انتخاب شیک و منحصر به فردی خواهد بود.
  • شمع های ریز: برای تزیین کیک تولد به صورت مینیمال می توانید از شمع های ریز استفاده کنید. شمع های ریز و کوچک بسیار شیک و مدرن هستند. شمع ها ریز را مطابق با سن فرد می توان بر روی کیک تولد گذاشت.
  • شمع های وارمر: از این شمع ها برای شمع آرایی بیشتر استفاده می شود. در صورتی که قصد دیزاین یک فضایی جذاب و خیره کننده ای داشته باشید، می توانید از این شمع ها استفاده کنید. شمع های وارمر در رنگ ها و طرح های متفاوتی در بازار فروش موجود می باشند که نوع معطر آن ها از مدل های پرطرفدار آن است.
  •                                                                                      شمع تولد

3 شمع تولد

فلسفه و راز شمع تولد:

تا حالا دقت کردید که چرا روی کیک، شمع تولد روشن می کنند؟ شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا در  انواع مراسم های عرفانی و مقدس هم  شمع روشن می کنند؟ راز شمع چیست و چرا در تمامی مراسم ها چه مذهبی و چه عروسی و تولد از شمع استفاده می کنند؟ چرا موقع فوت کردن شمع تولد، آرزو می کنند؟ دکتر الهی قمشه ای در پاسخ به این سوال ها می گوید که: زمانی که عالم خلقت تجزیه شود، به چهار عنصر اصلی تبدیل می شود.

این چهار عنصر عبارت هستند از: آب، آتش، خاک و باد. در این عناصر لطف الهی وجود دارد و برای همین خاطر است که در مراسم مذهبی شمع روشن می کنند. چون اگر در زمان دعا کردن این چهار عنصر وجود داشته باشند، دعا خیلی سریع استجابت پیدا می کند. دلیل آرزو کردن هنگام فوت شمع تولد هم همین است، چون اگر موقع آرزو کردن به شمع در حال سوختن نگاه کنید، به الطاف الهی متصل تر می شوید و دعا و آرزوی شما به راحتی به عالم بالا می رود و به استجابت می رسد. شمعی که میسوزد دارای چهار عنصر زیر است:

  • موم شمع: عنصر خاک
  • دود شمع: عنصر باد
  • شعله شمع: عنصر آتش
  • موم ذوب شده ی شمع: عنصر آب

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد