معرفی انواع جا عودی

access سه شنبه 11 مرداد 1401 - 03:21
معرفی انواع جا عودی
انواع جا عودی و عود سوز ها به دکوراسیون، نظر و سلیقه شما مربوط می شوند. انواع جا عودی مانند؛ جا عودی چوبی، جا عودی پلی استر، جا عودی شیشه ای، فانتزی، چوب و سفال، سرامیکی می باشد.

 انواع مختلف جا عودی

جا عودی چوبی نوعی از عود سوز ها می باشد که در ساخت آن از تنه درخت استفاده می شود. در ساخت جا عودی چوبی از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی شود و این ماده در آن دخالت ندارد. این جا عودی در واقع حس و حال جنگل را تداعی می کند. این مدل از جا عودی قابل شست و شو است اما نباید شناور در آب باشد. پس از شست و شو نیز باید بلافاصله خشک شوند. اینگونه عمر آن نیز طولانی تر خواهد بود. جا عودی پلی استر شکل دیگری از جا عودی می باشد. جا عودی هایی که در بازار برای فروش عرضه می شوند، با قیمت مناسب و با رنگ کلاسیک و قدیمی هستند. به طور کل انواع جا عودی تنوع های زیبایی دارد.

 

کاربرد جا عودی در دکوراسیون

 جا عودی های پلی استر بسیار مقاوم تر هستند و با رنگ های فانتزی و سنتی که دارند می توان از آن به عنوان ابزاری برای دکور نیز استفاده کرد. جا عودی از جنس سرامیک، یکی دیگر از عود سوز ها است. این مدل از جا عودی بسیار خیره کننده و زیبا است اما در عین زیبایی احتمال شکستن آن ها نیز زیاد است. طرح های زیادی از جا عودی تولید می شوند. انواع جا عودی، در مدل های مختلف طبق نظر شما انتخاب می شوند. انواع عود سوز در طرح پر، طرح برگ، طرح خانه، طرح استوانه، طرح پرنده، طرح آبشار تولید می شوند. جا عودی که در طرح پر ساخته می شود یکی از پر طرفدار ترین انواع آنها است. این جا عودی در عین سادگی بسیار پر کاربرد بوده و متناسب با هر سبک و دکوراسیونی است. طرح بودا در جا عودی، یکی از معروف ترین آن ها است.

 

 

 جا عودی های آبشاری

 

جا عودی های آبشاری

 

 

 

 

جا عودی در طرح پر

جا عودی در طرح بودا بیشترین استفاده را در سالن های ماساژ و مدیتیشن و همچنین یوگا دارد. در واقع این جا عودی برای افرادی که فعالیت های مراقبه و مدیتیشن دارند بسیار مناسب است. عود سوز های چوبی و یا ام دی اف و همچنین پلی استر که در بازار عرضه می شود، جا عودی با طرح خانه است. این جا عودی ها دو قسمت هستند. برای استفاده از آن بایستی، قسمت بالای خانه را بردارید، عود را جای گذاری کنید و سپس آن را بر روی عود قرار دهید. پس از روشن کردن آن، دود عود از پنجره و دودکش خانه خارج می شود. این مدل به جا عودی آبشاری نیز شباهت دارد که در این مدل دود عود از صخره ای به پایین سرازیر می شود. عود سوز طرح آبشاری به طور معمول برای عود های خوشبو مخروطی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

برای استفاده از این مدل جا عودی، عود مخروطی در قسمت بالای این عود سوز قرار گرفته و دود آن از پایین عود خارج می شود. جا عودی طرح آبشار به گونه ای طراحی می شود که دود خارج شده از آن به شکل سرازیر شدن آب از یک آبشار به نظر می رسد. جا عودی های فانتزی، بسیار زیاد توسط هنرمندان ساخته می شود. از این جا عودی ها برای دکوراسیون منازل استفاده می شود. شکل دیگری از انواع جا عودی، جای عود به همراه شمع و نمک است. روشن کردن شمع و عود در کنار نمک در گوشه ای از محیط، می تواند به پاکسازی محیط و دفع اثرات منفی و همچنین جذب انرژی مثبت کمک کند. این سه مدل از جا شمعی و جا عودی به شکل زیبایی در کنار مجسمه بودا چیده می شوند. استفاده از شمع در کنار عود از قدیم مرسوم بوده است. بدین ترتیب انتخاب یک شمع در کنار یک جا عودی زیبا پیشنهاد می شود.

 جا عودی شیک 

                                                   
جا عودی شیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع عود سوز های شیک

جا عودی ها بر اساس نحوه قرار گرفتن عود نیز متفاوت می باشند. این مدل از جا عودی بر اساس حالت قرار گرفتن عود است. در این مدل عود ها به دو صورت در جا عودی قرار می گیرند. شکل اول به صورت عمودی و ایستاده است و شکل دوم به صورت خط کشی و یا تابوتی به شکل افقی در جا عودی قرار می گیرند. حالت های دیگر قرار گرفتن عود در جا عودی به حالت شیب دار و زاویه دار است. مثلا؛ عود در جا عودی های طرح برگ به صورت زاویه دار با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه جایگذاری می شود. نوع متفاوت دیگر در جا عودی ها، جای عود بر اساس تعداد عود است. جا عودی ها بر اساس تعداد عود که همزمان روشن می شوند نیز تقسیم بندی می شوند. تقریبا بیشتر جا عودی ها برای روشن کردن یک عود هستند.

 

 

اما در کنار آن ها جا عودی های دیگری ساخته می شوند که می توان چند عود روشن به طور همزمان را در آنها قرار داد. جا عودی های شکل برگ به طور معمول در جنس، رنگ  و ابعاد متنوع تولید می شوند. جا عودی های طرح خانه ای همانطور که گفته شد نوع دیگر عود سوز است که اخیرا با چوب و ام دی اف با ضخامت ۳ میلی متر ساخته می شود. جا عودی در مدل های خط کش از مدل های متداول آن است که همانند یک خط کش ساده بوده و جنس آن از چوب است. استفاده از این جای عود بسیار آسان بوده و به راحتی می توان عود را به داخل سوراخ های آن قرار داد.

 

  جا عودی استوانه

جا عودی استوانه

 

 

 

جا عودی استوانه ای

در نهایت خاکستر عود بر روی خط کش سرازیر می شود. جا عودی مخروطی نیز برای عود های مخروطی استفاده می شود. جا عودی طرح پرنده، یکی از تنوع عود سوز ها می باشد. در این مدل یک پرنده سفالی با طرح مرغ آمین طراحی می شود که عود بر روی آن قرار می گیرد. در مدل استوانه ای جا عودی، طرح های خاصی بر روی بدنه استوانه ای اجرا می شود که این طرح ها برش لیزری و یا کنده کاری می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، شکل این جا عودی ها استوانه ای می باشد.

 

 

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد